Cand doresti sa descoperi cu rapiditate cele mai bune restaurante, oferte promotionale servicii de cosmetica, sali de gimnastica sau detalii simple cu privire la cum se obtine un smothie bun, intri pe Google si cauti… E logic, toata lumea o face, si ca alti oameni accesezi primele rezultate.
Nu este adevarat ca si tu ti-ai dori ca siteul tau sa se gaseasca printre primele in topul cautarilor? Aici intervin strategiile SEO de optimizare a unui site pentru motoarele de cautare. Scopul SEO este se a aduce trafic, de a ranka, de a urca in topul cautarilor chiar si cand concurenta este mare.
Chiar daca de-a lungul anilor, Google a lansat doar informatii vagi cu privire la modul de rankare a site-urilor, expertii in servicii SEO au descoperit o serie de trucuri care ajuta la imbunatatirea rankingului. In conditiile in care algoritmii de departajare a pozitiilor site-urilor sunt in continua schimbare, este usor sa vedem de ce SEO pare ambiguu si greu de inteles pentru cei mai multi dintre antreprenorii care doresc sa evolueze in mediul online.
De aceea specialistii au realizat o lista cu o serie de recomandari simple ce te ajuta la optimizarea SEO.
Optimizeaza domeniul – trebuie acordata atentie alegerii domeniului si a serverului ce il va gazdui. Prima sarcina pe care trebuie sa o indeplinesti in momentul in care doresti sa lansezi un business in online este sa gasesti numele domeniului. Acesta trebuie sa fie creat din cuvinte scurte, relevante pentru afacerea pe care o desfasori. Pentru sarcini mai variate foloseste subdomenii cu nume concise, bine optimizate.
! Subdomeniile sunt recomandate in cazurile magazinelor, care au nevoie sa fie sustinute de continut de calitate dar si in cazul businessurilor cu filiale locale.
Alege furnizori potriviti pentru hosting, aparent toti providerii asigura aceleasi servicii, in fapt lucrurile stau cu totul si cu totul diferit. Rolul serverului poate fi esential in indexarea paganilor si rankarea site-ului.
SEO on page – element cheie care imbunatateste aspectul site-ului si functionarea acestuia. Paginile cu interfate prietenoase, intuitive, cu design responsive (usor de citit de pe orice device) sunt indexate mai rapid si rankeaza mai bine fata de cele ce nu beneficiaza de optimizare SEO on page. Foloseste teme curate, lipite de coduri ascunse, implementeaza protocoale de siguranta Https://, imbunatateste timpul de incarcare a paginii, adopta teme cu design intuitiv, usor de folosit de vizitatori.
Castiga link-uri – numarul de link-uri este esential pentru algoritmii Google, daca alte elemente de calculare a rankului s-au modificat, acesta a ramas constant.
Posteaza pe retelele de socializare – chiar daca Google nu a confirmat aceasta informatie, postarile social media sunt folosire pentru evaluarea unor pagini web. SEO si social media sunt un tandem prietenos ce imbunatatesc rankul unui site. Oricum trebuie sa iei in calcul ca orice afacere are nevoie de o identitate, iar aceasta identitate o poti crea cu ajutorul retelelor media. In plus poti forma o comunitate cu oameni interesati de produsul/serviciul pe care il oferi.
Creaza continut prietenos, apreciat de vizitatori – daca pana in 2017, nu se punea accent pe calitatea continutului, si puteau fi folosite fraze de umplutura fara sens, presarate cu un anumit numar de cuvinte cheie, acum aceste practici sunt penalizate. In plus noul algoritm Rank Brain este folosit pentru evaluarea continutului. In fapt cu cat gradul de rankare este direct proportional cu timpul petrecut de vizitatori pe pagina si pe site.
Un alt aspect de care trebuie sa tii seama este legat de organizarea continutului. Categoriile intuitive, care ofera experiente de navigare placute ii determina pe utilizatori sa aprofundeze cautarile pe site, si acest aspect este apreciat de Google.