Connect with us

Eveniment

CSALB lansează Caravana Online în cele mai mari orașe ale țării. Ce au obținut craiovenii din negocierile cu băncile

Publicat

pe

Conciliatorii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) îi vor sfătui pe consumatorii români de servicii financiare din cele mai mari orașe ale țării cum să își formuleze cererile și ce trebuie să facă pentru a avea o negociere reușită cu banca sau IFN-ul. Campania de informare se va desfășura pe parcursul a cinci luni și se va adresa consumatorilor din Arad, Timiș, Cluj, Galați, Iași, Constanța, Bihor, Dolj, Brașov, Argeș și Prahova. Din cauza pandemiei, Caravana pe care CSALB o organiza prin întâlniri periodice cu consumatorii, reprezentanții băncilor comerciale, jurnaliști și autorități locale nu a mai fost posibilă de la finalul anului 2019. Totodată, concilierile s-au desfășurat exclusiv online sau telefonic. În aceste condiții, considerăm necesară o campanie de informare online și prin intermediul presei locale, în care să transmitem recomandări consumatorilor privind modalitatea de redactare a cererii de intrare în negociere cu instituția de credit, dar și în legătură cu rigorile, limitele și cerințele din timpul unei negocieri la distanță.

EXEMPLE CU CE AU OBȚINUT CRAIOVENII ÎN URMA NEGOCIERILOR CU BĂNCILE

  • V a solicitat restituirea comisionului de administrare și reducerea dobânzii la un credit ipotecar. Soluția găsită de conciliatorul CSALB și acceptată de bancă a fost ștergerea parțială a datoriei cu suma de 10.000 euro.
  • Consumatorul L.C a solicitat soluționarea dosarului de daună deschis la o societate de asigurări, în baza polițelor de asigurare întocmite de bancă pentru imobilul aflat în garanția creditului. Clientul deține un credit imobiliar, iar la acordarea acestuia a prezentat băncii o poliță facultativă și o poliță PAD. La scadență, clientul nu a reînnoit polițele, optând pentru reînnoirea automată de către bancă, iar dauna pe care a avut-o la imobil a survenit în afara perioadei de valabilitate a polițelor. În urma negocierii din cadrul CSALB banca a acceptat să plătească suma de 12.627 lei reprezentând contravaloarea daunei.
  • C a solicitat conversia creditului din CHF în lei. La solicitarea de conversie, comerciantul a oferit un discount de 25% din soldul rămas de achitat. Ca urmare a acceptării propunerii, s-a încheiat un contract de tranzacţie cu valabilitate 3 luni. În intervalul de trei luni, consumatoarea va achita un procent de 75% din soldul datorat Ia data semnării contractului de tranzacţie, iar comerciantul va renunţa la diferenţa de 25%.
  • C. a solicitat eliminarea comisionului de administrate pentru un credit în CHF. Comisionul era de 0,15% din sold. Soluția propusă părților a fost eliminarea comisionului de administrate pe 12 luni de la data semnării actului adițional.

CELE MAI MULTE CERERI DE NEGOCIERE CU BĂNCILE VIN DIN BUCUREȘTI ȘI ARGEȘ

În 2020 și 2021 CSALB a primit aproximativ 3.400 de cereri din partea consumatorilor adresate băncilor și IFN-urilor. De la începutul anului 2021, consumatorii au transmis peste 1.000 de solicitări.

Cele mai multe cereri de negociere sunt trimise de consumatorii din București (22% din numărul total de cereri), Argeș, Ilfov, Prahova și Cluj. Cele mai puține cereri vin din Sălaj, Satu-Mare, Covasna, Caraș-Severin și Harghita. Ultimele cinci județe însumează împreună sub 1% din numărul total de cereri.

Doar 58 de consumatori din Dolj au solicitat în 2020 și primele luni din 2021 o negociere cu banca sau IFN-ul pentru contractele aflate în derulare, județul Dolj fiind al 12-lea din țară ca număr de cereri transmise către CSALB. De exemplu, din Gorj au sosit 66 de cereri, iar din Olt 43 de cereri.

Caravana online a CSALB își propune să informeze consumatorii de servicii financiare despre posibilitățile și avantajele pe care le aduce concilierea față de soluționarea problemelor în instanță.

În ultimii 5 ani (din martie 2016 până în prezent), consumatorii au obținut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu băncile în cadrul CSALB. Anul trecut, valoare medie a beneficiilor obținute în urma negocierilor a fost de 3.700 de euro/caz soluționat.

CE RECOMANDĂ CONCILIATORII

Valentin Cocean: În mod greșit unii dintre consumatori își axează cererile pe ideea clauzelor abuzive, plecând cumva de la ceea ce aud din instanță. Încercăm să le explicăm că noi nu judecăm aici din perspectiva din care judecă instanța, pentru că în conciliere accentul cade pe motivele lor personale, pe problemele lor. În plus, au existat soluții în cadrul CSALB care au avantajat consumatorul într-un mod în care mă îndoiesc că ar fi putut să fie ajutat de către instanță. De multe ori, chiar dacă s-ar stabili caracterul abuziv al unor clauze, consumatorul n-ar ajunge, cu siguranță, la o reducere de sold de valoarea obținută în procedura noastră.

Nela Petrișor: Foarte mulți vin la CSALB din această nevoie de a li se face dreptate, or primul pas pe care eu îl fac în discuția cu consumatorii este exact acesta: nu sunteți la instanța de judecată! Acceptați concesii! Acceptați o discuție care, până la urmă, vă poate duce într-un contract mult mai avantajos decât cel pe care l-ați avut și decât cel pe care l-ați fi putut obține teoretic sau ipotetic de la o instanță de judecată.

Camelia Popa: Consumatorii ar trebui să-și cunoască, în primul rând, contractul și ce vor să obțină din partea băncii. De exemplu, unii consumatori spun că vor reducerea ratei contractuale prin micșorarea dobânzii, deși dobânda lor este mult sub condițiile de piață. Consumatorilor le-aș recomanda să depună cereri motivate și adaptate nevoilor reale ale fiecăruia, să-și urmărească propriul scop și nu scopul pe care l-au urmărit alți consumatori. Iar băncilor le-aș recomanda o mai mare deschidere spre mai multe soluții de identificat în cazul fiecărui consumator. Și o mai mare adaptabilitate la ce îi trebuie consumatorului astfel încât să ducă un contract până la maturitate.

CUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR ȘI BĂNCILOR 

În această perioadă plină de transformări determinate de pandemie, am observat modificări atât în comportamentul consumatorilor, cât și în cel al băncilor.

Din partea consumatorilor observăm o scădere a interesului în ceea ce privește modalitatea de completare a cererii trimise CSALB și adresate băncii. De multe ori oamenii nu își motivează deloc solicitarea, dar au așteptări mari legate de finalitatea cererii. Probabil că mulți consumatori pleacă de la premiza că situația specială în care ne aflăm obligă instituțiile financiare să accepte oricum intrarea în negociere. Le reamintim că această procedură este diferită de cea din moratoriile legale, prin care amânarea ratelor se făcea automat, printr-o simplă cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze și condiții din contracte, iar consumatorii ar trebui să își cunoască bine propriile contracte de credit pentru a ști ce anume să solicite și pentru a putea fi ajutați în acest demers atât de către conciliatori, cât și de către reprezentanții băncilor. De aceea, concilierea nu trebuie percepută ca un ”tonomat” în care bagi o cerere și primești automat beneficiile negocierii. Directiva europeană care stă la baza înființării CSALB prevede că această procedură este voluntară, adică nu presupune o obligativitate din partea vreunei părți pentru intrarea în negociere. Dincolo de acest aspect, băncile iau în calcul mai multe variabile atunci când acceptă cererea și, implicit, intrarea în conciliere cu consumatorul. Printre acestea sunt: istoricul relației cu respectivul consumator, buna-credință a acestuia, dovezile pe care acesta le aduce când invocă deteriorarea situației lui financiare sau modul în care și-a respectat contractul până la momentul primirii cererii de conciliere.

De cealaltă parte, reprezentanții băncilor trebuie să dea dovadă de mai multă empatie cu privire la cazurile în care intră în negociere, să primească mandat relevant pentru propunerea unor soluții reale de rezolvare a situației consumatorului și să nu vulnerabilizeze, prin lipsă de flexibilitate, o relație deja problematică. Am observat că modalitatea de negociere dintre părți, așa cum este organizată prin intermediul CSALB, devine un model de bune practici preluat de tot mai multe bănci comerciale în relația lor directă cu consumatorii. Ne bucurăm să constatăm acest lucru, deoarece ne arată că CSALB a devenit un exemplu bun de urmat pentru sistemul bancar, în ceea ce privește rezolvarea problemelor pe care le au consumatorii. Cu toate acestea, atragem atenția că, fără expertiza unui conciliator, a unui expert în drept financiar – bancar, care să propună o soluție imparțială, este mai dificil de derulat o negociere echitabilă, din care ambele părți să aibă de câștigat”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Facebook Comments
Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Eveniment

Fenomenul Luis Gabriel a lansat o piesă nouă numită „Vagabond”!

Publicat

pe

Industria muzicală din România şi-a descoperit o nouă stea. Luis Gabriel este un tânăr foarte talentat care a luat România prin surprindere şi a dat lovitura prin intermediul piesei „Toate Diamantele”, care a adunat într-un an nu mai puţin de 120 de milioane de vizualizări pe YouTube, pe un singur canal. Acesta se bucură în ultimul timp de un succes răsunător, fiind invitat la o mulţime de evenimente şi fiecare videoclip pe care îl încarcă pe YouTube adună milioane de vizualizări.

Recent, Luis Gabriel a făcut furori pe internet cu un cover al piesei lui Nicole Cherry „Florile Tale”. Piesa cântată şi înregistrată pe loc la 5 dimineaţa, după cum însuşi artistul a recunoscut, a ajuns imediat în trend şi în doar o lună a adunat peste 10 milioane de vizualizări. Luis Gabriel este un adevărat fenomen, însă în ciuda succesului răsunător de care a ajuns să se bucure el îşi păstrează modestia şi munceşte din greu să se menţină la acest nivel şi chiar să crească.

Ascultă piesa Vagabond aici -> https://youtu.be/OZ70bnnEVoU

Acum, fiecare piesă pe care o lansează Luis Gabriel ajunge imediat în trend, iar dovadă în acest sens stă chiar piesa lansată în urmă cu câteva zile intitulată „Vagabond” care se află deja în top 20 şi urcă vertiginos. Deşi se poate spune că a apărut „peste noapte” în această industrie, Luis Gabriel promite că va munci pentru a rămâne în topuri mulţi ani de acum înainte, iar cifrele pe care le obţine acesta par să confirme că fenomenul Luis Gabriel va fi unul de durată!

Deşi stilul pe care îl abordează este cel al manelelor, Luis Gabriel se diferenţiază faţă de ceilalţi interpreţi datorită influenţelor flamenco pe care le abordează în piesele sale. Această combinaţie de stiluri s-a dovedit a fi una de mare succes, deoarece piesele sale au o priză deosebită la public.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

De ce să alegi Școala Postliceală Sanitară „Sf. Vasile cel Mare” Ploiești?

Publicat

pe

De

Asistența medicală sau nursing-ul, cum este cunoscut în engleză, este una dintre cele mai importante, mai semnificative și bine plătite meserii de viitor, în acest moment.

 

Ce înseamnă să fii asistent medical?

Asistenții medicali joacă un rol esențial în furnizarea îngrijirilor de sănătate.

 

Sunt mâna dreaptă a medicilor din toate specialitățile, iar rolul lor este esențial într-un sistem de sănătate eficient: ei sunt cei care se ocupă de îngrijirea responsabilă a pacienților, cu compasiune, atenție și grijă. Ei sunt cei care oferă direcția unei culturi a alinării suferinței în timpurile acestea. Iar jobul lor este cât se poate de complex, pe măsura provocărilor pe care sistemul le are.

 

Școala Postliceală Sanitară „Sf. Vasile cel Mare” din Ploiești  a funcționat din 1999 in sediul din bulevardul Petrolului nr 16 pana in anul 2018 când si-a mutat sediul in Bulevardul București nr. 39, in incinta UPG Ploiești, corp AT 4-8.

 

Aceasta dispune de 5 săli de clasa astfel : o sala de curs si cabinet de farmacie, o sala de curs si cabinet nursing, o sala curs si cabinet informatica, doua săli de curs simple, o biblioteca, secretariat, cancelarie si arhiva

 

Vei fi pregătit de un corp profesoral stabil și bine pregătit, din care fac parte medici si directori de îngrijiri de la cele mai importante spitale  din Ploiești.

 

Pentru a urma cursurile acestei scoli, se pot înscrie absolvenții de liceu cu sau fără diploma de bacalaureat, sau absolvenți ai unei instituții de învățământ superior.

 

Procesul de învățământ este desfășurat conform programelor in vigoare, pe module, de către personal calificat: doctori, farmaciști, asistenți medicali, profesori cu gradul didactic II sau I.

 

Instruirea clinica/farmaceutică se desfășoară in unitățile spitalicești/farmaciile din municipiu cu care școala încheie contracte de colaborare, sub îndrumarea cadrelor de specialitate.

 

Revista scolii  „Pilula de sănătate’ a fost premiata la nivel regional si local.

 

Elevii scolii participa la concursuri si comunicări științifice in domeniu, la numeroase activități extrașcolare: școala derulează, de asemeni, activități de parteneriat la nivelul comunității si cu unități școlare similare din municipiu, județ, tara.

 

Fiind o instituție non-profit, școala acorda instruire gratuita unor elevi lipsiți de posibilități financiare.

 

Promovabilitatea la examenele de certificarea competentelor profesionale – nivel 5 avansat, la cele doua specializări,  „ asistent medical generalist’ si „asistent medical de farmacie’ a fost, in fiecare an, de 100%. După finalizarea studiilor, majoritatea absolvenților reușește sa se încadreze pe piața muncii, in tara sau străinătate, in domeniul pentru care s-au pregătit.

 

Prin adoptarea, de către Parlamentul României, a legislației care stabilește locul si rolul învățământului particular in sistemul național de învățământ, învățământul particular se întoarce acolo unde ii este locul, in structura educaționala europeana. Exista, de acum, temeiul legal ca, prin calitatea educației, sa se facă posibila compatibilizarea scolii romanești cu cea europeana.

 

Profesia de asistent medical este una din cele mai căutate în Europa, altfel ca o școala postliceala iți deschide drumul către o cariera de succes!

 

Pentru înscrieri pentru anul școlar 2022- 2023 sunt necesare

  • Copie carte de identitate
  • Copie certificat de naștere
  • Copie certificat de căsătorie – dacă este cazul
  • Copie legalizată diplomă de bac (pentru absolvenții de liceu CU examen de bacalaureat) SAU diplomă de bac în original + copie simplă
  • Copie legalizată diplomă de absolvire liceu (pentru absolvenții de liceu FĂRĂ examen de bacalaureat) SAU diploma absolvire liceu în original copie simplă
  • Foaie matricolă liceu – copie legalizată SAU Foaie matricolă liceu în original + copie simplă
  • Adeverință de la medicul de familie pe care să scrie APT PENTRU CALIFICAREA ASISTENT MEDICAL DE FARMACIE sau ASISTENT MEDICAL GENERALIST, în funcție de specializarea aleasă
    • Taxa de înscriere în valoare de 200 lei

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Se aude, din nou, zăngănit de cătușe la Primaria Ploiesti/Se clameaza protectia SRI si a statului francez

Publicat

pe

De

Cutremur in administratia locala. Se aude zăngănit de cătușe în Primaria Ploiesti. În ce dosar implicat și despre cine este vorba? Este anunțul momentului.
                                                  Primarul Andrei Volosevici, în perfuzii
Probleme mari pentru primarul Andrei Volosevici & gasca veselă de combinatori care capuseaza bugetul local.
In tot acest context, edilul Andrei Volosevici clameaza pentru intimidarea organelor de cercetare penala si/sau ale martorilor ca este protejat de SRI si de statul francez.
Mai mult, striga in gura mare ca, a angajat o prietena a unui sef de la SRI in Primaria Ploiesti si astfel,acesta fiind pus in dependenta, ii asigura protectia.
Totodata, se lauda ca trimite note informative catre acest sef din SRI Prahova si ca are asigurata protectia acestei institutii si a statului francez.
In fapt, daca acest primar este protejat de SRI si statul francez, pe cetatenii urbei noastre cine ii apara de crima organizata instalata la conducerea administratiei locale si de un primar corupt?

A BUBUIT DOSARUL VEOLIA/Andrei Volosevici si iminenţa punerii sub inculpare a sa

Primarul Ploiestiului, Andrei Volosevici – avocat de profesie, din motive inca necunoscute pana la acest dosar penal, a favorizat operatorul francez Veolia punandu-l in postura de a beneficia in mod nesperat si nejustificat de o suma de aproape 22 milioane de euro, dezvaluiam cu ceva vreme in urma.
Santaje, presiuni si combinatii pentru adoptarea HCL 60/2022
Prin aceasta hotarare de Consiliu Local, la preiunile si santajele edilului s-a votat majorarea tarifului la gigacalorie de la 362,58 fara lei fara TVA, la 605,22 lei fara TVA si s-a adaugat suma de „186,58 lei/Gcal (exclusiv TVA), este valoarea diferenței unitare de recuperat ca urmare a modificării, în perioada 01 august 2021 – 31 octombrie 2021, a prețului combustibilului folosit la producerea energiei termice livrată, aprobată la art. 2 din prezenta hotărâre aplicabilă de la 01 februarie 2022.
Toate acestea s-au efectuat si fara avizul de specialitate al Directiei Economice, mai exact cu aviz negativ (poate ne aducem aminte ca pentru aceleasi fapte s-au mai auzit, si in trecut, zăngănit de cătușe la Primaria Ploiesti).
Schema dolosiva utilizata de edil in cooperare cu Veolia/Schema patentata de edil si la stadionul Petrolul Ploiesti
In urma adresei si notificarii transmisa de firma franceza primariei si inregistrata la aceasta enitate sub nr 23526 din 27 octombrie 2021, primarul Andrei Volosevici cu o graba care acum se explica si prin iminenţa punerii sub inculpare a sa, a trecut la calcularea penalitatilor, in suma de 515.727,95 ron reprezentand subventii energie termica din capitolul 81.06/40.03.
Cum nu avea prevedere bugetara la acest capitol, Andrei Volosevici vrea sa achite din alt cont, respectiv din contul „bunuri si servicii” 51.02 art.20.30.30, deci sa deturneze niscai fonduri publice, ca asa se numeste domnule avocat infractiunea savarsita.
Pentru plata in graba a acestor penalitati edilul disperat avea nevoie de semnatura Nicoletei Crăciunoiu, sefa Direcției Economice din cadrul Primariei Municipiului Ploiesti.
Aceasta a refuzat sa comita o astfel de ilegalitate si pur si simplu a fugit fizic din primarie, avizul de plata fiind dat de un alt functionar din cadrul Directiei Economice.
Poate acum intelege si opinia publica de ce Andrei Volosevici, a anunțat ulterior, într-o „conferință de presă” organizată pe tema crizei termoficării din oraș, că îl va da afară pe directorul economic.
Este vorba de aceeasi Nicoleta Crăciunoiu, care a dat aviz negativ unui proiect de hotărâre de consiliu local privind prelungirea contractului cu Veolia Energie Prahova, inițiat de primar.

Prin deturnarea de fonduri edilul a urmarit doua aspecte: sa recunoasca celebrul Act Aditional nr 4 din 25.04.2019, inclusiv cu asa zisele investitii peste obligatia contractuala si sa incerce ca perioada de continuitate – de alfel obligatorie prin lege – ce ar trebui calculată de la momentul trimiterii cererii de reziliere, adică 26 octombrie 2021, ceea ce înseamnă că ar fi fost deja asigurată, punand astfel presiune si procedand la un santaj public in cooperare cu firma franceza.
Scurt istoric
In 2019, luati pe “nepregatite” de finalizarea “brusca” a contractului, decidentii politici de la acea vreme. in frunte cu liderii lor, Bogdan Toader, presedintele CJ Prahova (presedintele organizatiei judetene PSD) si Adrian Dobre, primarul Ploiestiului (presedintele PNL Ploiesti) au decis semnarea actului aditional nr.4/25.04.2019, la contractul de delegare prin concesiune a gestiunii serviciului de alimentare cu energie termica. Au vorbit la acel moment de necesitatea acestui act pentru asigurarea serviciului pana la data de 15 mai 2022. Lasand la o parte incapacitatea Primariei Ploiesti si a CJ Prahova de la acea vreme de a organiza o noua procedura de licitatie, actul aditional respectiv s-a dovedit a fi un document prin care institutiile mai sus amintite au recunoscut in mod direct datorii catre Veolia neasumate prin contractul sau documentele de pana atunci.
Astfel la art 2.1.1 se specifica “ Concedentul (n.r. CJ Prahova si Primaria Ploiesti) confirma investitiile realizate de Concesionar pe durata initiala a Concesiunii, iar Concesionarul (n.r. Veolia) confirma (sub rezerva executarii intocmai de catre Concedent a obligatiilor prevazute in acest Act Aditional) ca nu are pretentii si nu solicita vreo compensare, prin Tarif sau in alt mod, a investitiilor de 9.612.000 euro realizate peste obligatia contractuala…”
Mai mult, la art 6 “Alte prevederi”, la primul punct, 6.1 “Concesionarul (n.r. Veolia) confirma (sub rezerva executarii intocmai de catre Concedent a obligatiilor prevazute in acest Act Aditional) ca renunta la despagubirile solicitate Concedentului prin adresele…., in suma totala de 24.411.558 lei”.
Cele doua renuntari de peste 15 milioane de euro, certificate de CJ Prahova si CL Ploiesti, erau conditionate, in principal, de plata banilor datorati de Primaria Ploiesti pentru subventie si de actualizarea tarifelor de cate ori prevedea contractul, cu avizul ANRE (Agentia Nationala de Reglementare in domeniul Energiei).
Cele mai ciudate actiuni ale edilului, in actualul mandat, privesc grupul Veolia prezent in Ploiesti prin Apa Nova si Veolia Energie
Modul prin care incearca presarea consilierilor locali sa voteze prelungirea contractului cu Apa Nova – ce expira in  curand si nepunerea in aplicare a contractului cu Veolia Energie, cu daune imense pentru bugetul Ploiestiului, este pus pe seama vizitei ambasadorului francez la Ploiesti si a orelor petrecute de catre reprezentantul Veolia, Jorj Madalin Mihailovici, in compania lui Volosevici.
O paranteza esentiala
Dupa modelul Veolia, edilul incearca in prezent, prin aceleasi presiuni sa majoreze tariful si la Apa Nova, adica tot Veolia .
APA NOVA a cerut, prin intermediul a două adrese (prima trimisă în 27.01.2022 și a doua în 08.02.2022) avizarea ajustării tarifelor, prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Ploiești, la care nu a primit răspuns (Va suna cunoscut procedeul de la Veolia?) Pe 17 martie, operatorul a formulat o plângere prealabilă prin care a solicitat Consiliului Local al Municipiului Ploiești să adopte hotărârea respectivă, însă nici de această dată nu a primit un răspuns, termenul limită fiind 17 aprilie.

Apa Nova Ploiești a dat în judecată Consiliul Local Ploiești pentru a se creiona ca nu edilul pune presiune si pentru că „nu” ar fi respectat legislația în vigoare și nu a emis hotărârea de avizare a ajustării tarifelor la apa potabilă și canalizare. Goloneala pe fata. Compania cere instanței să-i recunoască dreptul de a a solicita și obține o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Ploiești de avizare a ajustării tarifelor pentru serviciul de alimentare cu apă și pentru serviciul de canalizare și, în consecință, să oblige Consiliul Local al Municipiului Ploiești să emită hotărârea de avizare a ajustării tarifelor apa potabilă și canalizare. Totodată, compania vrea ca instanța să oblige Consiliul Local al Municipiului Ploiești la plata despăgubirilor pentru prejudiciul cauzat prin neemiterea hotărârii de avizare a ajustării tarifelor apă potabilă și canalizare. Procesul se află pe rolul Tribunalului Prahova.
Ii transmitem o veste proasta tandemului Apa Nova (Veolia)-Volosevici: contractul cu Apa Nova nu va mai fi prelungit, o garantam! Ajunge cu prejudicierea bugetului local si sifonarea banului public prin metoda „parandarat”!

Revenind la dosarul Veolia, in fapt, in calitate de ordonator principal de credite, primarul Volosevici, in executarea atributiilor de serviciu, trebuia sa urmareasca indeplinirea obligatiilor asumate prin actul aditional nr.4/25.04.2019, in relatia cu Veolia Energie. Cea mai importanta, fiind aceea a platii subventiilor datorate si asumate prin hotararile Consiliului Local si inclusiv prin bugetul local aprobat.
In data de 27 oct 2021, Veolia notifica atat Primarul Ploiestiului cat si Presedintele CJ Prahova cu privire la “Declaratie de Reziliere a Contractului de delegare prin concesiune a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termica…” Astfel, Veolia notifica data incetarii inainte de termen a Contractului de Concesiune pentru “data de 31 martie 2022 ora 24:00… “. Desi avocat, primarul Volosevici nu reactioneaza in niciun fel…
Motivul principal este retinut in adresa de reziliere “…., in special nerespectarea de catre Concedent (n.r.primaria Ploiesti, in speta) a Obligatiei Esentiale prevazuta de art 3.3 litera (iii) din Actul Aditional nr.4 prin neplata la scadenta a Facturilor Subventie…”. Practic nici Volosevici si nici persoanele imputernicite de acesta nu au semnat platile desi aveau prevedere bugetara, preferand sa faca plati catre alte entitati.
Motivele secundare de reziliere tin de ajustarea tarifului si neaplicarea imediata a tarifului ajustat. Cel putin, consilierii locali ce alcatuiesc majoritatea aflata la guvernare (PNL-USR) trebuiau sa sustina si sa voteze proiectele de hotarari initiate. Unii dintre consilieri sustin, sub protectia anonimatului (nu vor sa fie exclusi din partid), ca nu au fost informati de impactul prorogarii unor hotarari ce vizau tarifele practicate de Veolia.
Un alt repros al Veolia, un ultim punct pe lista, e cel cu privire la investitiile asumate si nerealizate: “In plus de nerespectarea Obligatiilor Esentiale (n.r. amintite mai sus): Concedentul nu si-a indeplinit obligatiile de investitii asumate prin Actul Aditional nr.4…”
Pentru neachitarea facturilor la termen, Veolia Energie vrea si penalitati. Mai vrea si bani pentru “prejudiciul inregistrat de Concesionar urmare a nerespectarii de catre Concedent a Obligatiilor Esentiale”. Si, mai mult (sic!), vrea si “valoarea nerecuperata si/sau solicitata de Concesionar in urma modificarii pretului combustibilului. Toate aceste sume, necomunicate noua pana acum, estimate la cateva milioane de lei se adauga la cele doua sume amintite in preambulul articolului (9.612.000 euro si 24.411.558 lei).
La toate pretentiile francezilor, avocatul Volosevici – primarul Ploiestiului nu a protestat in niciun fel. Mai mult, a convocat o sedinta de indata a Consiliului Local pentru luni, 14 martie, ce avea ca scop aprobarea de catre consilierii municipali a unui acord de continuitate a contractului pentru 43 de zile. In fapt, primarul Volosevici incearca prin acest document doua artificii ce i-ar diminua eventuala raspundere penala (crede domnia sa) daca vreo institutie si-ar indrepta atentia asupra prejudiciului urias cauzat prin neindeplinirea atributiilor de serviciu. Astfel, asumarea documentului de catre Consiliul Local si acceptarea datoriilor i-ar da un atu in fata procurorilor, “ a aprobat legislativul, eu sunt executiv…”.
Al doilea obiectiv al Primarului Andrei Liviu Volosevici era cel de obtinere a semnaturii presedintelui CJ Prahova pe acest document pentru atragerea raspunderii in solidar a Consiliului Judetean Prahova. Eventual si a raspunderii penale.

Pozitia Consiliului Județean Prahova a fost ferma si a fost comunicată firmei Veolia prin care nu recunoaște sumele cerute de operatorul francez.
Finalul

Au inceput audierile in acest dosar pe banda rulanta si se preconizeaza o iminenta punere sub inculpare a sa. Vom reveni cu dezvaluiri senzationale privind gruparea de crima organizata instalata la conducerea administratiei locale care clameaza ca are protectia SRI si a statului francez. (Cristina T.).

N.R – Iata ca tandemul toxic „nas-fin”, Albu Catalin – Andrei Volosevici a trezit „interesul” organelor competente si dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova sunt confirmate, din nou, in TOTALITATE!

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri din Maramureș

firma de paza | Niru Guard firma de paza | Niru Guard
Afaceri9 ore inainte

Top 3 situatii in care o firma de paza te poate ajuta

Nevoia de siguranta este una pe care fiecare om o resimte. De altfel, nevoia de securitate este una dintre cele...

Social2 zile inainte

Ce trebuie să știi despre sistemul de încălzire în pardoseală

Considerat de toți a fi o noutate din ultima vreme, sistemul de încălzire în pardoseală datează de fapt din anii 1950. Chiar...

Exclusiv2 zile inainte

RTT DISTRIBUTION SRL despre Stirile false din BZI.RO

RTT DISTRINBUTION SRL -Stiri False In mediu Online Bzi.ro publica stiri false la adresa lor Un site no name din...

Exclusiv2 zile inainte

RTT DISTRIBUTION SRL nominalizat la Premium Soimii Engross

Compania Romaneasca RTT Distribution srl  este nominalizata la premium soimiii engross pentru performatele de care...

Cabinet Avocat Varzaru Ion Cabinet Avocat Varzaru Ion
Social2 zile inainte

Cine datorează despăgubiri în cazul unui accident auto?

Țara noastră este pe un loc fruntaș în Uniunea Europeană în ceea ce înseamnă producerea accidentelor auto. Din această cauză...

Eveniment3 zile inainte

Fenomenul Luis Gabriel a lansat o piesă nouă numită „Vagabond”!

Industria muzicală din România şi-a descoperit o nouă stea. Luis Gabriel este un tânăr foarte talentat care a luat România...

Social4 zile inainte

De ce să alegi încălzire în pardoseală pentru casa ta

Confort de utilizare, discreție a echipamentului, economie de energie… Sistemele de încălzire în pardoseală sunt atractive datorită avantajelor pe care le oferă...

Social4 zile inainte

Trendurile si avantajele usilor si ferestrelor cu profile PVC in anul 2022

Cererea tot mai mare pentru tamplarie bine proiectata cu profile PVC a dus la progrese in calitatea, functionalitatea si textura...

Social4 zile inainte

Avantajele creării unui magazin online

Având în vedere evoluția tehnologiei din ultimii ani, majoritatea antreprenorilor și-au dezvoltat afacerile și în sfera digitală. Primul pas către...

Social5 zile inainte

Ralflo și Simona Nae colaborează după opt ani pentru „Ca Va”! Cum a învățat Simona Nae franceza de la Ralflo!

În urmă cu opt ani, Ralflo şi Simona Nae colaborau pentru prima oară, înregistrând piesa „Doar Tu” care s-a bucurat...

Știri din județ6 zile inainte

Cele mai importante 5 articole pe care le poți folosi ȋmpotriva acarienilor

Acarienii sunt microorganisme care se gӑsesc peste tot ȋn casa ta, ȋn special ȋn dormitor sau alte locuri care pot...

Social6 zile inainte

Cornuleţele cu vişine de la Sânziene aduc fericire cu fiecare bucăţică

Știm cum câteodată ai poftă de ceva dulce și cum ți-ai dori să mănânci o delicatesă făcută în spirit românesc....

Social7 zile inainte

Cum alegi cel mai bun motocultor pentru grădina ta

Vrei să profiţi la maximum de grădina ta în această vară? Îţi doreşti ca buruienile să nu îţi mai sufoce...

TurismO săptămână inainte

Castrul Roman Arutela – un loc cu aer de legendă

Dacă vă aflați în judeţul Vâlcea şi doriţi să faceţi o incursiune în istoria judeţului şi a ţării, merită să...

TurismO săptămână inainte

Poiana Brasov, destinatia de vacanta ideala in 2022!

Turismul montan este in plina ascensiune in tara noastra, iar Poiana Brasov se numara printre statiunile cele mai apreciate din...

Famous Roses Famous Roses
AfaceriO săptămână inainte

Cum se cultivă trandafirii în ghiveci

Dacă nu te consideri un începător, dar nici un grădinar avansat, încearcă grădinăritul în vase sau ghivece cu trandafiri. Trandafirii...

Trending