Connect with us

Administrație locală

Poluare: Ce amenda a primit compania REMIN dupa accidentul de la mina Baiut

Publicat

pe

Garda de Mediu – Comisariatul Judetean Maramures a amendat compania REMIN cu suma de 75.000 de lei in urma accidentulului care a avut loc saptamana trecuta la mina Baiut.

Conform unui comunicat de presa al Garzii de Mediu, amenda a fost data pentru “vvacuarea apelor de mina sau de zacamant in cursurile de apa fara asigurarea epurarii corespunzatoare a acestora, astfel incat sa fie respectate limitele admise pentru evacuare in receptori naturali de suprafata”.

Redam mai jos comunicatul integral:

In data de 27.03.2018, la Punctul de lucru al minei Baiut, comuna Baiut, judetul Maramures, apartinand CNMPN REMIN SA, s-a produs o deversare accidentala cu ape de mina, care au poluat apele raului Lapus. Fenomenul a constat in deversarea apelor de mina neepurate provenite din galeria BREINER a minei Baiut, judetul Maramures, cauza probabila fiind acumularea de apa din spatele digului, prin patrunderea in subteran a apelor rezultate in urma ploilor si a topirii zapezii, perimetrul minier avand mai multe zone de surpare de mari dimensiuni.

Fenomenul a generat evacuari de apa si namol care au afectat raul Lapus. Urmare a acestui incident, comisarii Garzii Nationale de Mediu – Comisariatul Judetean Maramures, impreuna cu reprezentantii Apelor Romane au efectuat un control in timpul caruia au fost prelevate probe de apa din raul Lapus si au fost intocmite buletine de analiza de catre SGA Maramures. Rezultatul analizelor a aratat ca apa de mina evacuata era acida si prezenta incarcari mari la indicatorii analizati.

In urma controlului, comisarii GNM – CJ Maramures au aplicat o sanctiune contraventionala CNMPN REMIN SA, in valoare de 75.000 lei pentru “Evacuarea apelor de mina sau de zacamant in cursurile de apa fara asigurarea epurarii corespunzatoare a acestora, astfel incat sa fie respectate limitele admise pentru evacuare in receptori naturali de suprafata”, conform Legii apelor nr.107/1996 actualizata.

Totodata, comisarii Garzii Nationale de Mediu au stabilit urmatoarele masuri care vor fi indeplinite de CNMPN REMIN SA si SC CONVERSMIN SA:

• Monitorizarea in permanenta a evacuarii apei de mina si a lucrarilor post inchidere din perimetrul Breiner si neutralizarea apelor cu var;

• Refacerea lucrarilor de inchidere a digului de la galeria Breiner (cota +652m) si canalizarea apelor de mina (termen 30.05.2018)

• Realizarea lucrarilor de investitii (statii de epurare ape de mina, de la sectoarele miniere) prevazute in Planul de incetare a activitatii la Mina Baiut si a Programului de masuri privind realizarea lucrarilor pentru protectia calitatii apelor la mina Baiut, punct de lucru Baiut (termen iunie 2019)

In data de 29.03.2018, o echipa desemnata prin Ordinul Prefectului formata reprezentanti ai AJVPS Maramures, ai Agentiei Nationale de Pescuit si Acvacultura si ai Asociatiei de Pescuit Sportiv ”Cheile Lapusului” a efectuat un control in zona defileul Lapusului, in timpul caruia s-a constatat ca debitul de apa de mina din galerie a revenit la normal, iar apa este limpede, aciditatea fiind neutralizata cu var.

 

Facebook Comments

Administrație locală

Mircea Stroe, conciliator și avocat: „Multe din neînțelegerile consumatori-bănci nu au ce căuta în instanță pentru că problemele nu sunt juridice, ci financiare”

Publicat

pe

Mircea Stroe – conciliator CSALB și avocat, în dialog cu Alina Radu – conciliator CSALB și avocat, Maria Guli și Cătălin Bălan – reprezentanți ai Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.

  • „Sunt și consumatori care au prezentat doar jumătate de adevăr, încercând să obțină avantaj în negociere. Când se întâmplă acest lucru, devine foarte greu să conciliezi părțile” – Alina Radu
  • „Atunci când se pregătesc să formuleze o cerere pe site-ul www.csalb.ro, consumatorii să aibă pregătite fotografii sau scan-uri cu documentele, în telefon sau laptop, ca să le poată încărca mai ușor în aplicație” – Maria Guli
  • „Reamintim consumatorilor să își lase date de contact valide și să își verifice poșta electronică periodic, pentru că procedura concilierii presupune acordul consumatorului pentru fiecare pas pe care îl facem pentru soluționarea unei probleme” – Maria Guli
  • „Faptul că soluționarea se poate face și fără prezența fizică a părților, din faptul că documentele nu trebuie aduse personal ca să fie soluționat cazul respectiv, aduce un plus de eficiență” – Mircea Stroe

PODCAST CSALB Ep. 12 | „Problemele consumatori-banci nu sunt juridice, ci financiare”

Reporter: Ce vedeți că s-a schimbat în acești 6 ani de conciliere în cadrul CSALB, atât din perspectiva băncilor, cât și a consumatorilor?

Alina Radu: A fost o perioadă în care cu toții am învățat să lucrăm împreună, adică consumatori, conciliatori și bănci. Asta duce la creșterea gradului de succes pentru cazurile soluționate în CSALB. Băncile au văzut utilitatea intervenției conciliatorilor care intermediază relația consumatorilor cu băncile și ajută băncile să vadă mai bine situația consumatorilor.

Mircea Stroe: Pandemia a transformat procedura concilierii în una care folosește mult mijloacele de comunicare la distanță. Cred că efectul a fost unul pozitiv pentru că a adus o rapiditate în plus modului de rezolvare a dosarelor. Există și un confort pentru oameni, prin faptul că aceștia au înțeles că lucrurile se pot rezolva, problemele lor sunt văzute și, de cele mai multe ori, rezolvate de bancă. În plus, faptul că soluționarea se poate face și fără prezența fizică a părților, din faptul că documentele nu trebuie aduse personal ca să fie soluționat cazul respectiv, aduce un plus de eficiență.

Reporter: Legat de eficiență, timpul petrecut în aplicația de pe site a scăzut în 2021 față de 2020 cu aproximativ un minut. Practic, un consumator petrece puțin peste 4 minute ca să completeze cererea de negociere cu banca. Maria Guli gestionează inclusiv această aplicație de formulare a cererilor de pe site. Ce trebuie făcut pentru ca experiența consumatorilor în această aplicație să fie cât mai pozitivă? 

Maria Guli: Noi am promovat ideea de a nu introduce în cereri foarte multă argumentare juridică, asta pentru că CSALB soluționează alternativ față de ceea ce se întâmplă în instanțe. Adică, este mai important cazul particular al consumatorului și nu este prioritar conținutul contractului. Practic, conciliatorii noștri soluționează în echitate, de aceea am recomandat ca aceste cereri să aibă un conținut cât mai simplu formulat, să descrie situația reală. Ideal ar fi ca, atunci când se pregătesc să formuleze o cerere pe site-ul www.csalb.ro, consumatorii să aibă pregătite fotografii sau scan-uri cu documentele, în telefon sau laptop, ca să le poată încărca mai ușor în aplicație. Consumatorul trebuie să atașeze copii ale contractului de credit și orice alte documentele care îl pot ajuta în susținerea motivelor invocate în cerere. Cu titlu exemplificativ: ordine de plată, extrase bancare, documente medicale acolo unde este cazul, documente care să arate veniturile și cheltuielile familiei.

Reporter: După ce omul face cererea și o trimite prin aplicație, prin email, în plic sau vine la sediul CSALB cu ea, ce se întâmplă ulterior?

Maria Guli: Noi, la Secretariatul de Procedură al CSALB, ne uităm dacă cererea este conformă, iar apoi o trimitem mai departe către bancă sau IFN. Reamintim consumatorilor să își lase date de contact valide și să își verifice poșta electronică periodic, pentru că procedura concilierii presupune acordul consumatorului pentru fiecare pas pe care îl facem pentru soluționarea unei probleme. Instituțiile financiare au un termen de 15 zile să ne spună dacă acceptă sau refuză soluționarea prin intermediul Centrului nostru. În funcție de răspuns, putem avea un dosar de conciliere, atunci când cererea este acceptată sau trimitem răspunsul de clasare consumatorului. Comunicarea cu banca prin intermediul CSALB este mai rapidă decât dacă un consumator s-ar adresa direct băncii pentru că în bănci există departamente specializate în relația cu Centrul. Se lucrează cu angajați din Centrala băncii care pot avea o imagine de ansamblu asupra fiecărei spețe în parte. Un avantaj în plus este că în cazul multor bănci s-a păstrat componența echipelor de negociere încă de la înființarea CSALB.

Reporter: Mulți dintre conciliatorii CSALB sunt și avocați. Cum vedeți posibilitatea de a suspenda procesele din instanță pe care consumatorii le au cu băncile, în favoarea soluționării amiabile și gratuite a disputelor în cadrul Centrului? 

Alina Radu: Procedurile sunt foarte diferite între ceea ce se întâmplă în instanță și în cadrul Centrului. Este fără dubiu că modalitatea de soluționare prin intermediul concilierii este mult mai eficientă. Nevoia de justificare a cererii se păstrează și în cadrul CSALB, dar aici accentul este în altă parte. Este o soluționare în echitate, nu una strict juridică. Ori aceasta salvează foarte multe resurse. Cu alte cuvinte, în cadrul CSALB se ține cont de situație, de particularitățile cazului și chiar dacă argumentele juridice nu sunt de partea consumatorului, există o bază de discuție cu banca pentru a găsi o soluție. Ca observație a acestor ani este că oamenii își doresc în primul rând să fie ascultați.

Mircea Stroe: Multe dintre spețele care au ajuns în instanță, nu sunt niște spețe care ar trebui să ajungă acolo. Pentru că în acele cazuri nu este neapărat o problemă juridică. Acești consumatori nu au o problemă juridică de interpretare a unor norme sau a unor clauze contractuale. Problemele lor au o natură financiară, de fapt. Ele pleacă de la mici detalii: un comision pe care îl consideră mai mare sau un curs de schimb, o rată greu de plătit. Nefiind aspecte preponderent juridice, ele nu fac decât să îngreuneze actul de justiție per ansamblu. De aceea tot mai mulți consumatori se îndreaptă către CSALB sau ar trebui să facă acest lucru. Mulți au înțeles că aici ar putea obține o soluție care realmente îi poate ajuta și pe care ar obține-o foarte greu sau deloc în instanță.

Reporter: Care sunt greșelile sau lucrurile care ar putea fi ajustate în negociere? Atât de către consumatori, cât și de către bănci?

Mircea Stroe: Ideile preconcepute. Fiecare dosar în parte are particularități, nu poți obține ceea ce ai auzit că au obținut alții. Băncile, pe de altă parte, greșesc atunci când intră în negociere dintr-o poziție inflexibilă. Sunt și bănci care intră în această procedură, vin cu o ofertă, dar sunt destul de inflexibili în a o negocia și în a o adapta ulterior.

Alina Radu: Cred că este importantă onestitatea de ambele părți: și a consumatorului, și a instituțiilor financiare. Faptul că cineva a obținut un rezultat în negociere, nu e o justificare suficientă ca ceilalți să ceară și să obțină același lucru. Soluțiile sunt foarte bine particularizate pe cazurile concrete ale consumatorilor. Consumatorii trebuie să fie onești față de ceea ce cer și față de motivele care stau la baza cererii lor. Apoi, băncile să fie deschise să asculte și să vadă cu adevărat situația consumatorilor. Au fost situații în care consumatorii au prezentat un anumit lucru, dar banca a văzut că situația reală a consumatorului, din punct de vedere al relației cu banca, era alta. S-a mai întâmplat să avem consumatori care au venit, au prezentat o situație, pe care am prezentat-o mai departe băncii, dar de acolo mi s-a spus că situația consumatorului era, în realitate, asta. Consumatorul a omis să spună niște lucruri care erau relevante, încercând să obțină un avantaj în negociere, iar din momentul respectiv a devenit mult mai dificil să intermediez concilierea. Pentru că am plecat în această discuție de la jumătate de adevăr.

Reporter: Dacă ar fi să vorbim de un set de bune practici în conciliere, atât pentru bănci, cât și pentru consumatori, care sunt primele la care vă gândiți?

Alina Radu: De la consumatori trebuie să aflăm în primul rând ce anume își doresc, dar nu într-un limbaj juridic complicat. De asta ne ocupăm noi. Pentru bănci cred că este foarte important ca ele să participe în procedură cu deschidere, nu doar formal. Sigur că sunt limite, nu se poate obține totul, dar transparența în ceea ce se poate obține este importantă. Trebuie să înțeleagă și consumatorul care sunt limitele interne ale băncii, cum ar fi cele de aprobare a unei decizii a negociatorului din bancă.

Mircea Stroe: În ceea ce îi privește pe consumatori eu le-aș recomanda să înțeleagă și să accepte faptul că o soluție obținută este întotdeauna mai benefică decât o eșuare a procedurii de conciliere. Obținând ceva care să îți satisfacă niște nevoi este mult mai bine decât să ajungi în situația de totul sau nimic. Instituțiile bancare ar putea să aibă un rol mai mare în mediatizarea acestor activități de conciliere pentru că ei sunt o interfață directă cu consumatorii, în situațiile în care problemele nu se pot rezolva direct în bancă.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Administrație locală

Unele documente nu pot fi doar online: de ce ai nevoie de un fiset metalic?

Publicat

pe

fiset metalic

Lumea se digitalizeaza, iar acest lucru nu mai este pentru nimeni un secret. Discutiile sunt online, magazinele care isi prezinta produsele si serviciile online au cresteri spectaculoase, telemunca inlocuieste pas cu pas drumul pana la birou, chiar si calatoriile in spatiul virtual au devenit la moda.

Oamenii se despart din ce in ce mai greu de device-uri, telefoane si laptopuri. Avantajele tehnologiei sunt indiscutabile, insa este necesar sa constientizam si defectele digitalizarii.

De exemplu, cantitatea de documente care poate fi stocata in format electronic este impresionanta, dar exista si o multitudine de acte, fise si dosare care necesita sa fie in format printat. Unde este cel mai bine sa le depozitezi pe acestea? E simplu! Iti prezentam cateva argumente pentru care un fiset metalic Viamond.ro este cea mai buna alegere!

Garantia rezistentei in timp

Nu este simplu sa gasesti piese noi de mobilier care sa aiba garantia unei vieti lungi. Acest lucru este o consecinta a calitatii materialelor folosite in fabricare. Cu cat materialele sunt mai rezistente, cu atat produsul finit va rezista mai mult in timp.

In cazul fisetelor, structura de rezistenta este realizata din tabla de otel profilata, de prima calitate, iar vopseaua acrilica este ignifuga si opreste coroziunea. Poti fi sigur ca vei folosi acest fiset metalic vreme indelungata!

Documente valoroase? Aici le este locul!

Dotat cu una sau mai multe incuietori, orice fiset metalic reprezinta un loc sigur in care iti poti depozita actele importante. Doar tu si persoanele in care ai incredere veti avea acces la continutul valoros. Agentii externi precum ploaia, umezeala sau praful nu pot patrunde prin structura de metal, iar lacatul va tine la departare privirile rauvoitoare. Poti sta linistit, totul este in siguranta!

Cel mai bun raport calitate – pret

Intrucat aceasta investitie este una pe termen lung, te-ai putea astepta la preturi care sa te descurajeze. Din fericire, profesionistii de la Viamond s-au ocupat de toate aspectele! Intra chiar acum pe site, consulta gama variata de produse si bucura-te de ofertele zilnice.

Pentru a te convinge ca raportul calitate – pret este cel corect, citeste caracteristicile particulare ale obiectelor de care esti interesat si vei fi uimit ca un astfel de produs costa atat de putin!

Un fiset metalic care se potriveste oriunde

In functie de preferintele tale, poti alege o piesa de mobilier intr-o culoare neutra si discreta (gri) sau mai indrazneata. In cazul in care te simti inspirat, poti chiar tu personaliza fisetul vopsindu-l cu acrilic sau spray graffiti.

Indiferent de alegerile pe care le vei face, trebuie sa stii ca acestea nu vor modifica substantial faptul ca poti sa plasezi un corp de depozitare oriunde! Pe hol, la birou, intr-un cabinet medical sau unul de avocatura, la scoala sau la gradinita, in garaj sau in pod, orice loc ai alege i se va potrivi manusa!

Mereu este nevoie de mai mult spatiu. Daca alegi sa folosesti un fiset metalic, vei realiza singur toate beneficiile care vin la pachet cu acesta. Nu ai nimic de pierdut, ci dimpotriva, ai numai de castigat!

Facebook Comments
Citeste in continuare

Administrație locală

Cand apelam la clinici acreditate pentru eliberarea fisei medicale permis auto?

Publicat

pe

clinici acreditate fisa medicala permis auto

Te-ai intrebat care este cel mai usor mod de a te deplasa astazi? Probabil ca raspunsul este, in unanimitate, vehiculul personal. Cu toate acestea, inainte de a putea conduce un automobil, avem nevoie de un carnet de sofer.

Permisul auto, asemenea unui act de identitate sau unui pasaport, are, insa, o anumita perioada de valabilitate. Perioada respectiva difera in functie de categoria din care acesta face parte, iar odata cu expirarea acestuia, va trebui sa il preschimbi in timp util pentru a putea sofa in continuare.

Inainte de obtinerea permisului, insa, vei avea nevoie de un document fara de care nu poate fi eliberat carnetul de sofer: o fisa medicala pentru permisul auto, care atesta capacitatea fiziologica si psihologica de a conduce pentru viitorul sofer.

Chiar daca in aceasta perioada de pandemie o mare parte dintre servicii s-au mutat in online, obtinerea unei fise medicale pentru permisul auto presupune prezenta fizica a persoanei respective, in scopul evaluarii medicale de catre specialisti.

clinici acreditate fisa medicala permis auto

Din fericire, exista multe clinici acreditate fisa medicala permis auto, care dispun de tot personalul medical pentru a efectua toate analizele intr-o singura zi, urmate de eliberarea documentului. Printre specialitatile medicale pentru care este necesara examinarea se numara:

  • oftalmologie;
  • medicina interna;
  • ortopedie si traumatologie;
  • ORL;
  • psihiatrie;
  • neurologie;

Printre aceste clinici acreditate pentru fisa medicala permis auto se numara si Standard Med, situata in centrul Capitalei, care poate elibera documentul necesar in mai putin de doua ore de la inceperea examinarilor!

Inainte de te prezenta la Standard Med – clinica autorizata fisa medicala permis auto – este necesar sa stabilesti o programare. Poti face acest lucru prin intermediul telefonului, apeland la numarul 0722.435.435, prin e-mail, la adresa programari@fisamedicala.info sau direct pe site-ul https://www.fisamedicala.info/, unde vei gasi un formular foarte usor de completat.

In momentul prezentarii la clinica autorizata Standard Med in vederea efectuarii analizelor medicale pentru permis auto, este necesar sa ai asupra ta urmatoarele documente:

  • Buletinul / Cartea de identitate, in original si copie. In plus, cetatenii straini au nevoie si de carte de rezidenta, permis de sedere si certificat de inregistrare, insotit de pasaport;
  • Fisa de scolarizare, in cazul in care urmezi cursurile unei scoli de soferi;
  • Dovada ca ai platit contravaloarea permisului auto. Aceasta se achita la trezorerie, online sau prin mandat postal;
  • Daca ai fost diagnosticat cu o boala cronica, vei avea nevoie de o adeverinta de la medicul de familie in care sa se mentioneze ca esti apt pentru a conduce sau parafa medicului de familie pe fisa medicala la punctul B;
  • In cazul in care suferi de diabet, este necesara si o scrisoare medicala de la medicul diabetolog in care sa fie trecute diagnosticul, tratamentul si confirmarea ca esti apt pentru a conduce o masina;
  • Ochelarii de vedere, daca este cazul.

Prin urmare, te asteptam la Standard Med – una dintre cele mai eficiente clinici acreditate fisa medicala permis auto din tara. Obtii astfel fisa cu o singura deplasare, fara a mai fi nevoie sa te mai deplasezi inca o data pentru rezultate. Fa-ti o programare pe fisamedicala.info si pregateste-te sa te bucuri de libertatea la volan!

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri din Maramureș

Exclusiv6 ore inainte

Cum prelungești durată de viață a componentelor mașinii tale? Despre rulmenți auto, plăcuțe de frână și baterii

Atunci când vorbim despre mijloace de transport eficiente, mașinile se regăsesc în topul listei pentru că ne sunt cele mai...

Exclusiv16 ore inainte

Samsung prezintă Galaxy Z Flip4 și Galaxy Z Fold4: Cele mai versatile dispozitive ce schimbă modul de interacțiune cu smartphone-urile

Samsung depășește așteptările cu cea de-a patra generație de pliabile aducând productivitate crescută, noi opțiuni de personalizare și experiențe FlexCam...

Exclusiv20 de ore inainte

Cum să ai grădina perfectă. Sfaturi și trucuri utile

Perioada de lockdown de la începutul pandemiei a afectat, iremediabil, viețile tuturor, schimbând percepția asupra locuințelor radical. Dacă până în...

ExclusivO zi inainte

Cea mai bună soluție pentru a călătorii în destinații greu de ajuns

Odată cu schimbarea tendinței, opțiunea de închiriere de mașini începe să fie cea mai folosită...

ExclusivO zi inainte

Beneficiile foliei de protecție temporare Protectapeel. Tot ce trebuie să știi

Foliile de protecție Protectapeel reprezintă una dintre cele mai noi tehnologii, despre care trebuie să afli neapărat acum, pentru că...

vestiar metalic vestiar metalic
SocialO zi inainte

Optiuni atunci cand alegi un vestiar metalic – cu sau fara picioare, cu usi „normale“ sau usi Z!

Domeniile in care angajatii au nevoie sa isi schimbe hainele la locul de munca sunt numeroase si, in fiecare dintre...

ExclusivO zi inainte

5 articole pe care poți să le achiziționezi de pe acum pentru a fi în trend la toamnă

Există un principiu strămoșesc că românii își fac vara sanie și iarna car. De aceea poți să investești de pe...

Exclusiv2 zile inainte

Vrei să te apuci de agricultură, dar nu știi de unde să începi ? Iată 3 idei ce-ți vor veni în ajutor pentru a consolida, și a păstra, o grădină de vis

Agricultura, pe lângă practicabilitatea sa, și roadele evidente pe care ni le oferă, poate însuma, pentru o anumită categorie de...

Bijuteria Mataranga Bijuteria Mataranga
Afaceri2 zile inainte

Bijuterii veți dori să le purtați mereu

Aurul este unul dintre cele mai vechi metale și a fost folosit în bijuterii încă din cele mai vechi timpuri....

Exclusiv2 zile inainte

TOP 4 lucruri pe care ar trebui să le faci până la finalul anului

Am trecut de mijlocul verii și asta înseamnă că finalul anului se apropie cu pași repezi. Cu toții ne-am făcut...

Exclusiv2 zile inainte

Pasionat de literatură și vrei să studiezi în Cluj-Napoca? Iată cum să te pregătești pentru primul tău an!

Poate că cel mai iubit oraș de către studenții din întreaga țară și nu numai este Cluj-Napoca. Aici se află...

Exclusiv2 zile inainte

Cum să te asiguri că sănătatea familiei tale este pusă la adăpost? Ia hotărârile potrivite la momentul potrivit!

Sănătatea este cea mai importantă avere a fiecărui individ, dar de multe ori, acest lucru este înțeles abia în momentul...

Exclusiv2 zile inainte

Adevarul despre Stirile false RTT DISTRIBUTION SRL si Tuningro

stiri false rtt distribution srl familia afloarei Jurnalistul Andrei Tudor de la Cancan.ro a fost invitat de administratorul firmei RTT...

Exclusiv3 zile inainte

3 lucruri pe care trebuie să le pui la punct în ceea ce privește casa ta atunci când urmează să pleci într-o vacanță

Urmează să pleci în vacanță și deja ți-ai stabilit toate ținutele pe care vrei să le porți de-a lungul acesteia?...

Exclusiv4 zile inainte

Case de vanzare in Sibiu – oferte imobiliare pentru toate gusturile si toate bugetele

Incepe calatoria in viata alaturi de New Concept Living. Efectuarea unei tranzactii imobiliare este una dintre cele mai importante calatorii...

Exclusiv4 zile inainte

Apartamente de vanzare Bucuresti – Ziarul Nationalul

Dacă ești în căutarea unui apartament de lux în București, compania imobiliară ANG Luxury Properties te așteaptă cu o ofertă...

Trending