Connect with us

Eveniment

„Mongolii, ungurii, turcii, nemții, rusii nu au făcut românilor atât rău cât au făcut politicienii noștri în două decenii”- un adevăr dureros rostit de un academician român

Publicat

pe

Cine le-a deschis ușa rușilor în România. Emil Constantinescu, rol principal

(Preluare Newsweek România):
În 1998, rafinăria Teleajen a fost privatizată prin ordin direct al lui Emil Constantinescu. Victor Ciorbea a executat în orb.


Recent, dosarul unei evaziuni fiscale de două miliarde de euro (conform estimărilor procurorilor), care ar fi fost produse de mecanisme ilicite puse în practică de către Lukoil România și alte subsidiare europene ale grupului rusesc, a fost casat. Procesul, așadar, va fi reluat de la zero.
A fost nevoie de patru ani să se ajungă aici, însă nu e neapărat surprinzător: în 2015, când premier era Victor Ponta și sechestre fuseseră pus pe activele rafinăriei Lukoil, șeful Guvernului a reacționat prompt și a criticat măsura.
Dar cele mai multe suspiciuni privind atitudinea statului român în legătură cu compania rusă datează de acum aproape 22 de ani, când Petrotel Teleajen a fost privatizată de statul român prin vânzarea de acțiuni către Lukoil.
Newsweek România a vorbit cu demnitarii implicați atunci în tranzacție și a descoperit că toată operațiunea a fost făcută pentru a evita Guvernul, deși tocmai structura executivă a statului avea atribuția privatizărilor.
În ciuda scandalurilor repetate referitoare la privatizări, Sorin Dimitriu a fost condamnat pentru fraude cu bani europeni


Foto: INQUAM PHOTOS/ Liviu Florin Albei
Cine, atunci, a vândut rafinăria de la Telejean? Da, semnătura a fost a unui șef de agenție guvernamentală, dar decizia a fost luată la Cotroceni de către președintele Emil Constantinescu, care s-a și întâlnit cu șeful Lukoil de atunci și de acum, celebrul Vagit Alekperov.
Ierarhic, însă, decizia ar fi trebuit să fie a premierului (Victor Ciorbea), a ministrului Privatizării (Valentin Ionescu) și a șefului Fondului Proprietății de Stat (instituție subordonată Ministerului Privatizării), Sorin Dimitriu.
Newsweek România a reconstituit ce s-a întâmplat în realitate, prin mărturiile celor implicați.
Patriciu, „agent de influență rus“
Valentin Ionescu a vorbit pe larg despre subiect cu Newsweek România. „Este important contextul. La începutul anului 1998, a venit în România Vagit Alekperov, președintele CA Lukoil.
Eu am fost cumva luat prin surprindere pentru că nu știam nici de această vizită și nici de privatizarea care se pregătea.
Prin urmare, eu cred că au avut loc niște acțiuni pregătitoare, foarte probabil la sfârșitul anului 1997, despre care eu nu știu nimic, și care au continuat în 1998.
Nu știu exact care au fost motivele care l-au determinat pe dl. Constantinescu să decidă că această privatizare trebuie făcută cu Lukoil, dar el a luat acestă decizie sub influența lui Dorin Marian (consilier prezidențial al lui Emil Constantinescu – n.r.) și a lui Cătălin Harnagea (șef SIE între 1997 și 2001 – n.r.), în principal.


Pe 3 februarie 1998, CEO-ul Vagit Alekperov s-a întâlnit cu președintele Emil Constantinescu
Pe vremea aceea, la Cotroceni erau mai multe grupuri de interese care se învârteau.
Unul dintre grupuri era format din rețeaua Harnagea, Dorin Marian, Dinu Patriciu, Sorin Roșca Stănescu.
Aceștia se întâlneau între ei foarte des și discutau între ei. Eu bănui că ei aveau niște interese economice legate în principal de persoana lor, dar cel puțin despre unul am auzit ulterior că era agent de influență rus.
Și mă refer la Dinu Patriciu. Și mi s-a spus și în ce context a fost racolat, deși nu știu exact dacă așa a fost sau nu, dar probabil că asta este mai puțin important“, a arătat fostul ministru al Privatizării.
Harnagea ar fi susținut necesitatea privatizării
„Sectorul energetic era foarte important la vremea respectivă și avea o miză geopolitică majoră, chiar dacă România nu înțelegea foarte bine acest lucru, în condițiile în care România avea un potențial de rafinare foarte ridicat.
Pe de altă parte, se vehiculau ideile că Rusia nu mai este un inamic al Occidentului.
Este un partener al Occidentului și ar trebui să privim altcumva Rusia, să avem o relație de colaborare strânsă și așa mai departe.
Și mie mi s-au vândut poeziile astea, eu fiind de felul meu rusofob și nu înghit așa ceva.
Să revenim. La începutul anului 1998, când a venit conducerea Lukoil în România pentru această privatizare, eu am avut și o discuție cu Harnagea, la el în birou.
El a încercat să îmi dea o motivație de ce este necesară această privatizare. Eu i-am spus că nu este necesară această privatizare pentru simplul motiv că orice firmă rusească pe teritoriul României este un punct de sprijin pentru serviciile lor de informații.
Asta i-am spus eu în clar. Și asta i-am spus și primului ministru când a venit Alekperov, la el în birou. Prin urmare, mi s-a spus că de această vizită se ocupă Victor Surdu (ulterior privatizării, șef al Lukoil România – n.r.), el fiind apropiat de partea rusă.
Surdu m-a căutat pe mine asiduu și eu m-am făcut nevăzut în sensul că nu vroiam să mă întâlnesc cu el și nici cu delegația lor. Mi se comunicase că mă caută prin cabinetul primului-ministru Ciorbea“, a rememorat Ionescu.
Ionescu: „Era ceva aberant“
„Am fost chemat la Guvern, am avut o întâlnire și cu primul ministru, de față fiind Șerbănescu, care era purtător de cuvânt și ulterior a devenit consul în SUA (fost ziarist la bază), Mugur Isărescu, mai era un consilier.
Primul ministru mi-a spus că dl. Emil Constantinescu dorește să mă ocup de chestia asta, să ne întâlnim și totodată să aranjăm și un viitor acord între România și firma Lukoil pentru prospecțiuni geologice.
Eu nici în ziua de azi nu realizez dacă această solicitare pe care eu am primit-o verbal de la primul ministru a fost o testare în ceea ce privește persoana mea sau chiar era ceva serios.
Ca să poată încheia afacerea cu Lukoil, Cotroceniul a trebuit să se folosească de Sorin Dimitriu, șeful FPS
Pentru că, din punct de vedere legal, nu numai geopolitic, nu aveai cum să faci în 24 de ore un asemenea acord, tu, țară, ca subiect de drept internațional, cu o firmă privată căreia tu îi dai pe mână toate prospecțiunile geologice din România.
Este ceva aberant. Fără licitație, fără selecție, fără nimic. Asta din punct de vedere tehnic.
Din punct de vedere politic, era și mai aberant. Dar nici până în ziua de azi eu nu știu sigur dacă, când mi s-a dat această dispoziție verbală transmisă de Ciorbea de la Cotroceni, am fost testat să vadă dacă eu sunt patriot sau pur și simplu așa se dorea.
Nu știu. Eu am zis doar atât, de față cu toți ceilalți: «Domnule prim-ministru, eu nu pot să îmi pun semnătura pe un asemenea act și nu îmi pun semnătura pe niciun act de privatizare»“, a dezvăluit
Valentin Ionescu.
Ciorbea ar fi spus că „este o firmă olandeză cu sediul la Londra“
„I-am explicat motivele. I-am spus că ce am discutat cu Harnagea, vă spun și dvs: eu nu sunt de acord ca rușii să aibă o investiție în România, sunt probleme de securitate națională.
«Nu, că este o firmă olandeză cu sediul la Londra», mi-a replicat el. Domnule, asta nu este o firmă olandeză cu sediul la Londra, asta este o firmă rusească.
Iar pentru mine este o problemă de securitate națională și eu nu semnez nici călcat de tanc așa ceva.
Și am mai spus că nu semnez nici ce mi s-a sugerat privind un acord de principiu pentru prospecțiuni geologice doar pentru că vine Alekperov și trebuie să îi oferim ceva. De ce trebuie să îi oferim ceva? Nu trebuie să îi oferim nimic.
Și mi s-a mai spus că se pune problema privatizării și amânării sau iertării datoriilor Petrotel. Și am spus că nici asta nu este în regulă.
Era deja în circuit de avizare de la Ministerul Finanțelor, pe care își pusese semnătura Ionuț Costea, cumnatul lui Geoană, chiar dacă nu a mai apărut ulterior semnătura lui.
Asta în luna februarie. Era în pregătire ordonanța privind ștergerea ori amânarea datoriei pe 25 de ani.
Ordonanța asta a apărut în luna mai, Ordonanța 10, și a fost respinsă în 2002 că nu mai avea obiect, probabil.
În orice caz, eu m-am opus și la asta, pentru că un asemenea regim nu a fost acordat niciunui investitor străin.
De ce trebuie să îi acordăm lui asemenea facilitate? La vremea respectivă se discuta că toți care cumpără societăți de la stat trebuie să își asume și datoriile.
De ce trebuie ei să beneficieze de asemenea facilitate? Au venit firme occidentale în România și nu au beneficiat de această facilitate.
Pe vremea aceea nu era legea ajutorului de stat. Dar exista legea concurenței. Și le-am spus că eu nu semnez așa ceva. Și nu am semnat“, și-a amintit ex-ministrul Privatizării.
„Cel care a marșat a fost Sorin Dimitriu, așa a primit dispoziție“
„A venit Alekperov, am avut o întâlnire față în față. Bineînțeles că el a fost informat că eu sunt ostil. Surdu era și el de față.
A avut o întrevedere de jumătate de oră cu primul-ministru, la care am participat și eu. S-a discutat, eu nu am vorbit că nu avea sens, fiind primul ministru de față.
Și asta a fost tot. Cel care a marșat la privatizare a fost Sorin Dimitriu (șeful Fondului Proprietății de Stat – n.r.), pentru că așa a primit dispoziție.
Acesta este desfășurătorul evenimentelor de atunci. M-am opus la orice act cu ei. Privatizarea s-a făcut prin FPS, nu prin mine, iar problema datoriilor s-a făcut după ce am plecat eu de la minister.
Urmarea a fost că eu am fost schimbat la sfârșitul lunii aprilie (1998 – n.r.). Foarte rapid. Eu cred că de aici mi s-a tras.
Și apoi, ani de zile, eu am avut de tras din această cauză. Și mi s-au pus tot felul de bețe în roate din această cauză și m-au izolat.
Eu am avut tot timpul probleme din cauza rușilor pentru că m-am opus acestei privatizări. De ce?
Pentru că ei au oameni în România, au în multe locuri agenți de influență și în puncte cheie. Când au avut loc alegerile din 2004, mi s-a și spus în față de către un om al lui Patriciu: ai de ales dacă vrei sau nu să mai faci ceva în politică – ori ești cu rușii, ori ești pe partea cealaltă, dar ăia care sunt de partea cealaltă sunt o gașcă de homosexuali, vezi și tu ce faci.
Asta primise el dispoziție de la Dinu Patriciu să îmi transmită. Agenții aceștia de influență cred că există și acum, dar nu mai au aceeași forță“, a încheiat Valentin Ionescu.
Ciorbea: „Dimitriu era stat în stat și FPS la fel“
Fostul premier Victor Ciorbea a negat mai tot din versiunea fostului său ministru: „Eu n-am privatizat nimic! Nu m-am întâlnit cu Lukoil.
Când am închis Teleajenul (rafinăria – n.r.), au fost proteste. A fost o închidere temporară, în vederea reorganizării. Dimitriu era stat în stat și FPS la fel, era în subordineaParlamentului, nu avea nicio legătură cu mine.
Eu am înființat Ministerul Privatizării și am pus FPS în subordinea Guvernului (OUG 88/1997), așa s-a contabilizat tot la pasivul meu.
Nu-mi amintesc de întâlnirea asta de la Guvern de care vorbește Valentin Ionescu. Singura întâlnire cu rușii a fost cu vicepremierul rus, prin ’97, înainte de Madrid, când m-a amenințat să o lăsăm mai moale cu NATO.
Sincer, nu-mi aduc aminte să mă fi informat Harnagea despre Lukoil. Era exact intervalul în care criza guvernamentală (între membrii Convenției Democratice – n.r.) era la apogeu“.
Ilie Șerbănescu: „Ministerul Reformei era o structură-fantomă“
Fostul ministru al Reformei, Ilie Șerbănescu, a spus că nu a avut nicio legătură cu privatizarea: „Eu nu-mi amintesc de așa ceva (întâlnirea de la Guvern cu Alekperov; ce e drept, Valentin Ionescu vorbește de un alt Șerbănescu – n.r.), am dubii că am participat la așa ceva.
Am fost luat în Guvernul Ciorbea pe nepusă masă, probabil eram unul din cei 15.000 de specialiști. Am constatat când am ajuns acolo, la Ministerul Reformei, că nu era un minister, era o structură-fantomă.


CONFLICT Ministru al Privatizării în 1998, Valentin Ionescu (foto sus) a avut discuții cu Cătălin Harnagea (foto jos), atunci șef SIE, aflat în aceeași grupare cu Dorin Marian (foto a doua de jos)

Nu era ordonator de credit, nu avea inițiativă legislativă, era format din trei persoane care își luau banii de la Secretariatul General al Guvernului.
Era absolut caraghios, am vrut să plec. M-a rugat Ciorbea să rămân, am acceptat, dar i-am zis că nu semnez nimic.
La sfârșitul lui februarie s-a terminat și cu Guvernul Ciorbea și am plecat. Era un climat atunci că, dacă e să dăm industria, ceea ce s-a și petrecut, să dăm la fiecare de pe scena mondială câte ceva“.
Sorin Dimitriu, protejatul generalului Stănculescu
În 1998, în ziua privatizării Petrotel Teleajen, Sorin Dimitriu, șeful de atunci al FPS, a declarat în conferința de presă astfel: „Compania Lukoil va prelua Petrotel.
Lukoil este un partener dorit în România, cu o participare importantă de capital american“.
Toată declarația sa se baza pe faptul că, la vremea respectivă, compania americană ConocoPhilips era interesată să cumpere acțiuni Lukoil.
Aflat la șefia Fondului Proprietății de Stat, Dimitriu a mai bătut palma cu rușii și pentru alte privatizări.
Interesantă a fost vânzarea către compania Mechel a Combinatului de Oțeluri Speciale din Târgoviște.
De altfel, la mijlocul anilor ’70, Dimitriu a lucrat la COS Târgoviște ca inginer tehnolog (detașat). Pe atunci, uzina avea un statut special pentru că fabrica oțeluri care se foloseau în industria de armament.
În acea perioadă, Dimitriu l-a cunoscut pe generalul Victor Athanasie Stănculescu, care supraveghea înzestrarea armatei statului comunist.
Mai târziu, Stănculescu avea să-i facă legătura cu fostul general Dan Drăgoi, căruia, în calitate de reprezentant al grupului Bali, Dimitriu i-a vândut, în 1997, Comvex Constanța. Șeful FPS din 1998 a fost și reprezentantul României în proiectul marelui combinat Krivoi Rog.
În ciuda numeroaselor apeluri, Sorin Dimitriu a refuzat să comunice pe subiectul Lukoil.
În timp ce Newsweek România încerca să-l contacteze, fostul șef al FPS a fost condamnat definitiv la doi ani și opt luni cu suspendare pentru fraude cu fonduri europene.
Harnagea nu vorbește. Marian: „Nu făceam programul președintelui“
Cătălin Harnagea, ex-director al SIE, se ascunde acum după cvasinecunoscuta Agenție de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare, din subordinea MAE, al cărei director general este.
Harnagea a refuzat orice contact în legătură cu subiectul Lukoil. Totuși, acum câțiva ani, spunea pentru Digi24 următoarele: „Ceea ce ni s-a cerut nouă a fost o verificare pe acel moment a unor posibili investitori care ar fi vrut să vină să investească sau să cumpere, să intre într-un proces de privatizare.
Lukoil era o companie mare cum este şi acum, iar interesele erau să cumpere. Probabil că erau şi alţi competitori“.
După plecarea din funcția de director SIE, Harnagea a lucrat în Petromidia până în 2002 și a fost partener cu fostul consilier prezidențial Dorin Marian (până când acesta din urmă a devenit secretar de stat, în 2007) la Icar Energy SRL, companie care se ocupă de comerțul cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi, gazoși și al produselor derivate, precum și în alte firme.
Întrebat despre același subiect, Dorin Marian a negat totul: „În acea perioadă eram consilier pe Apărare (la Cotroceni – n.r.) și nu participam la întâlnirile economice, nici nu făceam programul președintelui“.
Nici președintele Emil Constantinescu nu a dorit să facă vreun comentariu pe acest subiect și nici să detalieze cum s-a pregătit întâlnirea cu Vagit Alekperov, CEO al Lukoil.

Facebook Comments

Eveniment

Activitatea Garzii de Mediu – Comisariatul Judetean Prahova/Comunicat de Presa

Publicat

pe

De

Ne explică și nouă cineva cum este posibil ca numărul de persoane declarate vindecate în București să scadă de la o zi la alta, de la 85 în 30 martie, până la 81 ieri, 31 martie? Pentru că eu am o singură concluzie după ce urmăresc ,,știrile oficiale”: România raportează așa cum raportează China, iar măsurile economice sunt așa cum ia măsuri economice Rusia: nimic pentru populație. Iar numărul de teste noi zlinice pe care îl pot asigura autoritățile inepte din România, este încă sub 2000. Dovadă că Iohannis nu este în stare să iasă către populație decât cu mesaje: pe câți a mai amendat poliția, sau ce decorații a mai retras (aștept retragerea decorației și lui Mugur Isărescu, dacă se va constata că declarația lui de ieri că a învins pandemia de coronavirus este la fel de ticaloasa ca faptele lui Gheorghe Flutur), dezvaluie analistul Radu Teodor Soviani.

În România, autoritățile folosesc cei mai perfizi aliați ai coronavirusului: mușamalizarea și lipsa măsurilor reale pentru populație.
Circulă o glumă pe Internet: ,,China a raportat astăzi 7 noi decese și 5 reînvieri”. Până astăzi, 1 aprilie 2020, numărul deceselor raportate în China de la debutul crizei este de 3.312, din care 7 în ultimele 24 de ore. Cu un total de 81.554 de persoane infectate. Dar cum este în România, unde nu numai că autoritățile invocă un fax defect pentru neraportarea unor decese, dar mai ales, în mod inexplicabil, numărul persoanelor declarate vindecate în București a scăzut în 31 martie, de la 85 la 81?


Presa din Marea Britanie și din lume, preluată pe larg, susține că numărul morților din Wuhan ar putea fi ,,astronomic” mai mare decâ cel raportat oficial. Presa britanică consemnează chiar că:
Mr Johnson has been warned by scientific advisers that China’s officially declared statistics on the number of cases of coronavirus could be ‘downplayed by a factor of 15 to 40 times’. And No 10 believes China is seeking to build its economic power during the pandemic with ‘predatory offers of help’ countries around the world.
În ceea ce privește România, am arătat încă din 8 martie 2020, am avertizat asupra a 4 mari aspecte::
Critic este sectorul de sănătate publică și protejarea persoanelor vulnerabile;
Nu imi este teamă de cum gestionează SUA și China criza de sănătate publică ci de Europa (lipsa de leadership) și România;
Criza de sănătate publică va antrena o recesiune fără precedent, inclusiv în România;
Măsurile economice trebuie țintite către populație. Nu către grupuri de interese.
Ce s-a întâmplat de fapt în România:
1. Sugestiile directe de mușamalizare a situației prin sub-raportare, au fost date timpuriu de Klaus Iohannis. În 12 martie 2020, Iohannis declara: ,,datorită măsurilor guvernului Orban, numărul infectărilor a rămas mic”. Slugile s-au aliniat acestui mesaj, cu costul vieților și punerii în pericol a medicilor și pacienților. Raportările deceselor de COVID au arătat că, nepregătind și ne-echipând personalul medical, majoritatea infectărilor cu COVID au fost declarate post-mortem în Suceava, iar decesele au fost raportate la zile întârziere (sub-raportare în timp real)
2. În timpul ăsta, sectorul de sănătate publică, critic, era vulnerabilizat, prin ne-echiparea medicilor. Cazul Spitalului de la Suceava este emblematic pentru mușamalizare: (i) mai mult de un sfert din persoanele infectate în România au legătură cu acest focar; (ii) Ministrul Sănătății din acel moment a definit ca fiind ,,un accident” (în mod evident fiind vorba de inconștiența autorităților publice, și de niciun accident) pe baza informațiilor transmise de la fața locului de trimisul special – secretarul de stat Nelu Tătaru. Ulterior mușamalizării ca ,,accident”, Nelu Tătăru a fost felicitat și promovat în funcție, ca Ministru al Sănătății;


3. În timpul ăsta, ministrul Sănătății, Victor Costache, mușamaliza faptul că România cu tot SRI-ul ei cu tot, nu a asigurat timpuriu o capacitate de testare decentă, în timp ce firme apropiate de SRI sau cu doctoranzi SRI au fost avertizate timpuriu să încheie contracte pentru măști, că e rost de speculă. Emblematică este declarația lui Hideg (Sanimed) de la B1TV, care nu are de unde să fi învățat decât de la Academia SRI (unde a făcut școală) că poate să folosească o firmă paravan, fantomă (Romwine din Giurgiu) dacă societatea deja deținută și consolidată pe contracte cu statul (Sanimed) nu își plătește dările către stat și nu poate participa la licitații. Mai este și firma din Iași. Cert este că la mai bine de două luni de la închiderea Wuhan-ului, România încă nu poate să testeze mai mult de 2000 de persoane pe zi așa cum arată acest grafic, și continuă să mintă populația că măștile nu trebuie purtate (pentru a își ascunde inacțiunile de a fi repornit timpuri capacitățile Romarm spre exemplu, astfel încât prima care să beneficieze de criză să fie fantoma din Giurgiu). Deficitul de acțiune, capitalizat privat de suveici, se monetizează pe seama extinderii virusului.
4. Acoperitele au fost agile, populația este dezinformată și mințită. Deși România nu are încă o capacitatea de a testa mai mult de 2.000 de persoane pe zi, la dezinformare, Costache Polisano a ieșit cu testarea tututror bucureștenilor (în timp ce mureau oameni la Suceava pentru că nu erau testați). O exemplificare perfectă a moodului în care funcționează statul de drept a fost testarea peste rând a președintelui Consiliului Județean Suceava – Gheorghe Flutur, care a fost trecut drept ,,medic” în lista de priorități de testare:


Flutur primește rezultatul testului pozitiv în 25 martie 2020. Comunicatul Ministerului Sănătății ne mai lămurește de ceva. În 22, 23, 24 și 25 martie 2020 mureau persoane netestate (și netratate de COVID), confirmate post-mortem, la 30 martie 2020, acolo unde unde Flutur, un veteran al achizițiilor de care vorbesc la punctele 3-4 (,,aviara gripa” 2009 – soluții cumpărate la supra-preț și ineficiente pentru a ,,anihila” virusul gripei aviare) a sărit peste rând.
5. Din punct de vedere economic, nicio măsură reală pentru populație, așa cum am scris AICI și AICI.
Și în loc de concluzie. Ne explică și nouă cineva cum este posibil ca numărul de persoane declarate vindecate în București să scadă de la o zi la alta, de la 85 în 30 martie, până la 81 ieri, 31 martie? Pentru că eu am o singură concluzie după ce urmăresc ,,știrile oficiale”: România raportează așa cum raportează China, iar măsurile economice sunt așa cum ia măsuri economice Rusia: nimic pentru populație. Iar numărul de teste noi zlinice pe care îl pot asigura autoritățile inepte din România, este încă sub 2000. Dovadă că Iohannis nu este în stare să iasă către populație decât cu mesaje: pe câți a mai amendat poliția, sau ce decorații a mai retras. Iată și dinamica testării zilnice, care arată că de 4 zile consecutive, autoritățile nu reușesc să testeze cu mai mult de 10% față de ziua precedentă, mai precizeaza analistul. (Cerasela N.).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Spitalul Universitar de Urgență Militar Central “Dr Carol Davila”: „la nivelul unității noastre, au fost diagnosticate cu virusul SARS-CoV-2 un număr de 7 cadre medicale”

Publicat

pe

De

Noile date de evoluție epidemiologică a infecției cu SARS-CoV-2 pe teritoriul României indică existența transmiterii comunitare a infecției în populația generală. Din punct de vedere clinic, infecția cu SARS-CoV-2 se caracterizează printr-o variabilitate crescută a formelor clinice de prezentare, cu existența unui procent de cazuri asimptomatice, inaparente, dar care pot fi responsabile de transmiterea infecției la contacții apropiați. În absența unui context epidemiologic particular și a unui test de diagnostic validat, precum RT-PCR, este aproape imposibil de stabilit prezența infecției asimptomatice. O metodă posibil utilă pentru stabilirea istoricului de infecție cu SARS-CoV-2 în rândul persoanelor rămase asimptomatice pe parcursul evoluției epidemiei este supravegherea serologică prin teste ELISA IgG și IgM.

Testele ELISA folosite la acest moment sunt teste calitative pentru detecția anticorpilor de tip IgM și IgG anti-SARS-CoV-2 și nu reprezintă singurul criteriu de diagnostic. În cazul COVID-19, dinamica anticorpilor arată că cei de tip IgM se pozitivează după cca 7 zile de la debutul infecției și dispar după cca 4 săptămâni de infecție. Anticorpii de tip IgG apar la cca 14 zile de la momentul infecției și pot persista o perioadă îndelungată. Atragem atenția asupra faptului că una dintre limitele testului este legată de posibilitatea ca o infecție anterioară cu alte subtipuri de coronavirusuri să determine pozitivarea anticorpilor de tip IgG datorită similarităților antigenice dintre aceste virusuri. Ca atare, interpretarea rezultatelor trebuie făcută cu maximă prudență și trebuie să țină cont de celelalte date epidemiologice, clinice și de laborator.
În acest sens, la nivelul Spitalului Universitar de Urgență Militar Central “Dr Carol Davila” am demarat, în premieră națională, un proiect de evaluare serologică periodică a personalului medical și auxiliar prin determinarea anticorpilor de tip IgM și IgG anti-SARS-CoV-2 tocmai pentru a identifica eventualele persoane care au trecut prin infecție fiind asimptomatice. Subliniem că acest proiect nu substituie metodologia națională de indicație de testare prin RT-PCR a personalului medical simptomatic. Complementar determinărilor de anticorpi prin ELISA, sunt colectate datele de anchetă epidemiologică, acolo unde este cazul, datele de istoric al manifestărilor clinice anterioare și datele de laborator complementare, inclusiv testarea prin RT-PCR din exudatul nazal și faringian al celor care au rezultate pozitive atât pentru IgM cât și pentru IgG.
În cadrul acestui proiect, ne propunem testarea personalului, în etape, pentru a stabili nivelul de seroprevalență la baseline, iar ulterior prin evaluări periodice putem evalua dacă datele inițiale suferă modificări în dinamică.
Până acum s-au lucrat un număr de 128 de probe, dintre care 22 au fost pozitive pentru IgG și niciuna pozitivă pentru IgM. Persoanele identificate cu IgG pozitiv sunt testate și prin PCR din exudatul nazal și faringian pentru a se stabili debarasarea de virus sau nu. Precizăm că, în lucru, mai sunt încă 650 de probe.
În lumina datelor preliminare, considerăm mai degrabă că aceste rezultate pozitive de IgG reflectă o infecție anterioară cu alte subtipuri de coronavirusuri și puțin probabil cu SARS-CoV-2. Susținem această ipoteză și prin faptul că nu s-au identificat anticorpi de tip IgM în niciuna dintre probele testate, eliminând varianta unor infecții recente, în ultimele 4 săptămâni. În situația în care ar fi vorba de o infecție în antecedente cu SARS-CoV-2 aceasta s-ar fi produs cu cel puțin 6 săptămâni anterior momentului testării, ori acest lucru este puțin probabil având în vedere că în România a fost identificat primul caz de COVID-19 în data de 26 februarie în județul Gorj.
Proiectul nostru se află în derulare și reprezintă o propunere de supraveghere a infecției cu SARS-CoV-2 în rândul personalului medical și auxiliar din spital.
Pe măsură ce vom cumula mai multe date și vom stabili eventuala corelație cu expunerea la SARS-CoV-2 vă asigurăm de transparență în fața opiniei publice prin prezentarea rezultatelor aferente acestei supravegheri.
Este prematur la acest moment să tragem concluzii fără să avem date solide care să le susțină și ne delimităm de orice speculație apărută în spațiul public pe o temă atât de sensibilă și în continuă evoluție atât pe plan mondial cât și național.
În concordanță cu prevederile Regulamentului General privind Protecția Datelor cu Caracter Personal (GDPR), putem confirma că, la acest moment, la nivelul unității noastre, au fost diagnosticate cu virusul SARS-CoV-2 un număr de 7 cadre medicale, testarea acestora a respectat metodologia națională, fiind personal medical simptomatic. S-a efectuat ancheta epidemiologică și s-au identificat contacții apropiați, aceștia fiind, la rândul lor, testați și autoizolați, fără evidențe, la acest moment, de transmitere secundară a infecției în rândul personalului medical.
Spațiile unde au fost diagnosticate aceste personane au urmat procedurile stricte de dezinfecție și igenizare, conform standardelor internaționale în acest domeniu.
În acest context, dorim să accentuăm faptul că, nu există niciun risc de răspândire a infecției virale în rândul personalului medical și între pacienți și personalul medical, cazurile identificate fiind unele izolate, la care nu s-a identificat link-ul epidemiologic, mai ales în contextul transmiterii comunitare a virusului, așa cum este la acest moment.
Vă asigurăm, și pe această cale, că principala noastră misiune este aceea de a acorda un serviciu medical performant, în condiții de maximă siguranță și confort, pentru toți pacienții noștri, indiferent de sistemul acestora de asigurare, iar acest lucru nu se poate realiza fără un corp medical profesionist și apt din punct de vedere al sănătății, atât fizic, cât și mental.
Sursa: Spitalul Universitar de Urgență Militar Central “Dr Carol Davila”

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

EDITORIAL/Cand te depaseste situatia nu iti ramane decat sa publici inregistrarile efectuate in misiuni cu telefonul comandantului pentru „stingerea” orgolului de mare manager al lui D’

Publicat

pe

De

Foarte ciudat și, în același timp, interesant în lumea noastră a jurnalistilor: UM Digi critica Guvernul Orban. Ce or fi pățit! Probabil, cum știm cu toții, ordinul se executa, nu se comentează! (Ec Adrian Radu).

I. Stelian Muscalu șterge pe jos cu Ludovic Orban: A indus neîncredere!
https://www.dcnews.ro/rate-banca-jurnalist-digi-24-atac-dur-la-guvern-a-indus-neincredere_739553.html
Stelian Muscalu, jurnalist Digi 24, a criticat dur Guvernul și Ministerul Finanțelor după ce măsurile și declarațiile au stârnit neîncredere.
Jurnalistul Stelian Muscalu de la Digi 24 a criticat dur Guvernul și Ministerul Finanțelor după ce măsurile și declarațiile au stârnit neîncredere.
„Este foarte greu să spunem dacă am înțeles sau nu corect, având în vedere că ceea ce induce guvernul, în acest moment, este nesiguranță. Vine acum ministrul Cîțu și spune că face unele modificări pentru a înlătura urme de îndoială. Nu este vorba de urme de îndoială, lucrurile au fost foarte clare, s-a spus despre o capitalizare a dobânzii. În momentul în care s-a făcut un calcul și s-a arătat că cel care rămâne fără job astăzi, peste 9 luni va fi mult mai împovărat din punct de vedere financiar, guvernul a revenit, ca și cum nu s-a gândit înainte de toată povestea asta, că vor apărea probleme exact în dreptul celui pe care încearcă să-l ajute, el revine și spune că nu se mai capitalizează dobânda în privința creditelor ipotecare”, a spus jurnalistul Stelian Muscalu.
Neîncredere și situații greu de înțeles
„Acum, eu mă întreb… ce s-a-ntâmplat? A fost o discuție cu sistemul bancar, în care s-a ajuns la o concluzie, că putem amâna până la 9 luni, dar cu capitalizarea dobânzii, ceea ce dezavantajează clientul care, după ce că nu are bani, se împovărează și mai tare? Nu a existat această discuție? Sau a existat și ulterior ministrul a trecut peste ea și a luat o decizie în fața televiziunii fără a mai consulta sistemul bancar? De ce spun acest lucru? Pentru că Asociația Română a Bancherilor vine și spune că nu sunt de acord cu ceea ce se întâmplă acum, dar inițial nu scoseseră capul din cutie. Citez din comunicatul ARB: << Comunitatea bancară din România va sprijini, prin orice măsuri necesare, clienții afectați financiar de noul coronavirus, pentru a preveni o criză la nivel economic și social >> . Dar, pe cealaltă parte, ARB spune că termenul de amânare cu 9 luni a plăților ratelor la credite poate duce la o alocare nejustă a rezervelor sistemului financiar bancar. Deci, este clar că ARB nu este de acord cu formula pe care o propune acum Ministerul de Finanțe”, a mai spus jurnalistul.
Ce să mai înțeleagă oamenii?
„Ce să înțeleagă clientul care a rămas acasă, nu mai are bani, este disperat și vrea, totuși, să găsească o soluție. De ceea ce avem noi nevoie, pe lângă bani, banii pe care nu-i avem, avem nevoie de încredere. Ceea ce a făcut, din păcate, în ultima perioadă guvernul a fost să inducă neîncredere. Neîncredere în capacitatea de a gestiona o situație de criză. Revin la întrebare, da, am înțeles bine: Nu știu ce va fi mâine! Nu știm ce va fi poimâine! Asta este cea mai mare problemă pe care o are guvernul și economia implicit, în acest moment”, a conchis Muscalu.
II. Generalul Predoiu, fostul şef al SIE, critică dur autorităţile în plină criză: ‘Oare ei nu realizează ca această abordare le reduce sensibil credibilitatea?’
https://www.stiripesurse.ro/generalul-predoiu-fostul-sef-al-sie-critica-dur-autoritatile-in-plina-criza-oare-ei-nu-realizeaza-ca-aceasta-abordare-le-reduce-sensibil-credibilitatea_1447203.html

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri din Maramureș

Eveniment15 ore inainte

Activitatea Garzii de Mediu – Comisariatul Judetean Prahova/Comunicat de Presa

Ne explică și nouă cineva cum este posibil ca numărul de persoane declarate vindecate în București să scadă de la...

SocialO zi inainte

Ormus Romania devine Aurul Dacilor

Suntem familiarizati cu aurul ca metal. Acesta a fost prelucrat milenii pentru frumusetea si maleabilitatea sa, fiind folosit pentru bijuterii,...

ExclusivO zi inainte

Ecologiștii propun noi reguli de acordare a autorizației de mediu

  PER cere ministrului Costel Alexe suspendarea temporară privind organizarea dezbaterilor publice de catre ANPM, pentru acordarea autorizației de mediu,...

Exclusiv2 zile inainte

Un cadou parfumat si spectaculos pentru cei dragi

In ciuda faptului ca fiecare dintre noi obisnuieste sa foloseasca sapunul in fiecare zi, putini oameni stiu ca scopul sau...

Eveniment2 zile inainte

Spitalul Universitar de Urgență Militar Central “Dr Carol Davila”: „la nivelul unității noastre, au fost diagnosticate cu virusul SARS-CoV-2 un număr de 7 cadre medicale”

Noile date de evoluție epidemiologică a infecției cu SARS-CoV-2 pe teritoriul României indică existența transmiterii comunitare a infecției în populația...

Exclusiv3 zile inainte

PER somează Guvernul României să direcționeze cei 2% din PIB de la Apărare către spitale şi redresarea economiei naţionale

Starea de alertă generată de răspândirea și efectele Covid-19, ne determină să punem umărul la identificarea unor soluţii realiste pentru...

Exclusiv3 zile inainte

Best escort Bucharest nu te lasa sa stai singur in casa

Nu avem voie sa iesim pe strada si in parcuri ca in primaverile trecute. Admiram de la geam caisii si...

Exclusiv3 zile inainte

Despre antreprenoriat de succes, imobiliare si curaj

A fi un antreprenor de succes nu se rezuma numai la a fi detinatorul unei afaceri. Inseamna inspiratie, curaj, motivatie...

Eveniment3 zile inainte

EDITORIAL/Cand te depaseste situatia nu iti ramane decat sa publici inregistrarile efectuate in misiuni cu telefonul comandantului pentru „stingerea” orgolului de mare manager al lui D’

Foarte ciudat și, în același timp, interesant în lumea noastră a jurnalistilor: UM Digi critica Guvernul Orban. Ce or fi...

Uncategorized3 zile inainte

Le poti avea pe amandoua! Haine pentru bebelusi ieftine si de calitate

Un bebe creste vazand cu ochii! Orice mamica stie ca, odata la trei luni, marimea hainutelor lui se schimba. In...

Exclusiv4 zile inainte

Dănuţ Pop: „Profită mafia pădurilor de perioada autoizolării românilor? Salvaţi pădurile României!”

Partidul Ecologist solicită intensificarea controalelor privind tăierile de păruri în această perioadă iar parlamentarilor, să voteze pentru adoptarea proiectul PER...

Exclusiv4 zile inainte

De ce este nevoie de aparatura pentru laborator moderna si eficienta?

Laboratoarele sunt locurile in care este nevoie de cele mai moderne instrumente, aparate si consumabile pentru ca personalul sa isi...

Exclusiv4 zile inainte

Instrumentele de scris indispensabile oricarui birou

Papetaria nu mai reprezinta doar acel raion pe care parintii il frecventau atunci cand se apropia inceperea unui nou an...

Eveniment4 zile inainte

BNR are încă timp să ia prima măsură în favoarea populației și companiilor, de când a debutat criza de sănătate publică și de când economia s-a înscris spre recesiune

BNR are încă timp să ia prima măsură în favoarea populației și companiilor, de când a debutat criza de sănătate...

Exclusiv5 zile inainte

Partidul Ecologist Român solicită, în regim de urgenţă, modificarea nivelului alocaţiilor de hrană pentru bolnavii de COVID-19

Partidul Ecologist Român solicită, în regim de urgenţă, modificarea nivelului alocaţiilor de hrană pentru bolnavii de COVID-19 PER solicită Guvernului...

Eveniment5 zile inainte

Doamna subprefect de Prahova, Maria Mihaela Duta, s-a implicat prompt in situatia incendiului de la padurea Scrovistea

Prezenti la fata locului jurnalistii de investigatii de la ziarele Incisiv de Prahova si Incisiv National, observand lipsa de reactie...

Trending