Connect with us

Administrație locală

Avarie la reţea. Cinci străzi din Baia Mare rămân fără apă potabilă

Publicat

pe

Din cauza unei conducte care s-a spart riveranii de pe mai mjulte străzi din municipiul Baia Mare rămân joi, 18 ianuarie, fără apă potabilă. Astfel, angajaţii de la Vital care acţionează pentru remedierea problemei estimează că vor termina reparaţiile până la ora 14.00.

Rămân fără apă potabilă locuitorii de pe străzile Barajului, Hija, Haiducilor, Gutinului şi Hornului.

“Întreruperea furnizării apei potabile în următoarele zone este consecința unor avarii. Ne cerem scuze pentru aceste incidente – independente de voința noastră. Echipele de intervenție sunt la fața locului, pentru remedierea situației și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp”, spun reprezentanţii Vital.

Facebook Comments
Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație locală

CES 2024: Cum reușesc electrocasnicele de la Samsung, bazate pe inteligență artificială și SmartThings, să personalizeze experiența de gătit pentru fiecare bucătărie în parte

Publicat

pe

De

Frigiderul Bespoke 4-Door Flex™ 2024 cu AI Family Hub™+, dotat cu AI Vision Inside, și plita Anyplace Induction se conectează la serviciul Samsung Food susținut de inteligența artificială, formând astfel un ecosistem complet

București, România – 28 decembrie 2023 – Samsung Electronics va prezenta la CES® 2024 cele mai noi produse, aplicații și funcționalități de bucătărie, ajutate de inteligența artificială și susținute de conectivitatea SmartThings. Noile electrocasnice sunt concepute pentru a crea un ecosistem complet, menit să le ofere oamenilor nu doar mâncăruri delicioase și atent preparate, ci și o experiență de gătit mai bună.

Produsele și funcționalitățile remarcabile din această linie includ frigiderul Bespoke 4-Door Flex™ 2024 cu AI Family Hub™+ (primul frigider de tip Internet of Things lansat în 2016 pentru uz casnic, echipat cu noul element AI Vision Inside), noua plită Anyplace Induction, dar și îmbunătățiri aduse serviciului Samsung Food.

,,Suntem mândri și încântați să prezentăm aceste caracteristici îmbunătățite de inteligență artificială și conectivitate, care utilizează tehnologia de ultimă oră pentru a ajuta oamenii să-și ducă experiențele culinare la un alt nivel. Este în responsabilitatea noastră să le oferim utilizatorilor avantajele ecosistemului nostru inovator prin intermediul unei game variate de dispozitive și funcționalități.”, a declarat Moohyung Lee, vicepreședinte executiv și șef al echipei Customer eXperience din cadrul Diviziei de Aparate Digitale, Samsung Electronics.

Caracteristici AI pentru idei culinare inovatoare

Pentru a facilita o experiență inedită în bucătărie, frigiderul Bespoke 4-Door Flex™ 2024 cu AI Family Hub™+ a fost dotat cu o varietate de tehnologii inovatoare. Una dintre noile sale caracteristici impresionante este AI Vision Inside, care utilizează o cameră internă inteligentă ce recunoaște obiectele care sunt plasate înăuntru sau scoase din frigider. De asemenea, acesta este echipat cu tehnologia ,,Vision AI”, care poate identifica până la 33 de articole alimentare proaspete folosind date pre-studiate în baza a aproximativ 1 milion de fotografii cu diferite feluri de mâncare. Cu lista de alimente disponibilă și editabilă pe ecranul Family Hub™+, utilizatorii pot adăuga manual informații despre data de expirare pentru produsele pe care doresc să le urmărească, iar frigiderul trimite alerte prin intermediul ecranului LCD de 32 de inch (81.2 cm) înainte ca alimentele să atingă acea dată.

Funcționalitatea ecranului aparatelor nu se oprește aici. Noua plită Anyplace Induction Cooktop și Slide-in Range de la Samsung sunt echipate fiecare cu un ecran LCD de 7 inch (17.7 cm), unde utilizatorii pot vizualiza rețetele selectate și salvate de pe Family Hub™+ pentru a-i ajuta în pregătirea mesei. În ceea ce privește gătitul, noua plită Anyplace Induction permite încălzirea eficientă și fără margini a oalelor și tigăilor pe orice parte a plitei, datorită tehnologiei sale cu bobină de inducție. Și, cu sticlă anti-zgârieturi aplicată în loc de o sticlă ceramică obișnuită, utilizatorii nu trebuie să-și facă griji cu privire la zgârierea suprafeței de inducție în timpul mutării ustensilelor de bucătărie.

În plus, aplicația Samsung Food — acum accesibilă și pe Family Hub™+, dar și pe plita Anyplace Induction și Slide-in Rage — aduce mai multe caracteristici îmbunătățite de inteligență artificială. Caracteristica de personalizare, ajutată de Food AI, permite utilizatorilor să adapteze rețetele în funcție de nevoile lor alimentare cu extra opțiuni, în comparație cu versiunea anterioară, precum dieta fără gluten, pescetarian, fără lactate etc. Noua caracteristică ,,Image-to-Recipe” folosește Vision AI  pentru a recunoaște preparatele și produsele alimentare din fotografii și explorează feluri de mâncare care pot fi făcute cu acele ingrediente. În cele din urmă, funcția ce permite realizarea unui plan de mese personalizat analizează informațiile utilizatorilor conectându-se la profilurile lor din Samsung Health pentru a crea mese personalizate în funcție de nevoile lor de sănătate.

Electrocasnice și Caracteristici Conectate prin AI pentru o bucătărie inteligentă

Frigiderul 4-Door Flex™ Bespoke cu AI Family Hub™+ reflectă modul în care acest ecosistem se bazează pe caracteristicile AI și pe serviciul Samsung Food pentru a oferi o conectivitate îmbunătățită. Cu ajutorul acestora, utilizatorii își pot dezvolta obiceiuri mai sănătoase în relație cu alimentele pe care le consumă pe tot parcursul zilei și pot beneficia totodată de experiențe noi în bucătărie, inteligente și conectate.

Samsung Food se conectează și se integrează cu Samsung Health în beneficiul utilizatorilor. Serviciul utilizează informațiile despre starea de sănătate din Samsung Health pentru a sugera rețete potrivite, personalizate fiecărui utilizator în parte. Ulterior, utilizatorii pot trimite instrucțiuni de gătit pentru aceste rețete la diferitele aparate de bucătărie cu doar câteva apăsări de buton.

Funcția Tap View, care oferă un confort sporit, permite utilizatorilor să reflecte ușor ecranul smartphone-urilor Galaxy pe ecranul Family Hub™+, care oferă acces și la YouTube și TikTok pentru informații și divertisment.

Toate aceste progrese contribuie la obiectivul mai mare al Samsung de a-și extinde ecosistemul bazat pe inteligență artificială și conectivitate pentru a le oferi utilizatorilor experiențe de gătit superioare, ce pot fi realizate mai ușor, cu o investiție mai mică de timp și efort.

Disponibilitate

Utilizatorii pot vizita standul Samsung la CES® 2024 pentru a testa noile funcții bazate pe inteligență artificială și conectivitatea îmbunătățită a noilor produse de bucătărie Samsung.

Despre Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics inspiră oamenii și creează viitorul prin tehnologii și idei. Compania redefinește lumea televizoarelor, pe cea a smartphone-urilor, a dispozitivelor wearables, a tabletelor, a electrocasnicelor digitale, a sistemelor de rețea și memorie și a ecranelor profesionale. Pentru cele mai recente știri, vă rugăm să vizitați Samsung Newsroom România la news.samsung.com/ro/

Facebook Comments
Citeste in continuare

Administrație locală

O nouă paradigmă în negocierile consumatori-bănci: Inițiativa de rezolvare amiabilă vine din partea băncilor

Publicat

pe

De

12 decembrie, București. În acest an, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a înregistrat peste 400 de cazuri (o creștere de aproape 200% față de anul 2022), în care băncile au inițiat procesul de negociere cu consumatorii. Astfel, în mai mult de jumătate din toate negocierile purtate în acest an în cadrul CSALB (730 de dosare s-au format în 2023, cel mai mare număr anual începând din 2016), soluționarea amiabilă a fost inițiată de bănci care au invitat consumatorii la conciliere.

Acest lucru s-a întâmplat după ce unele bănci și-au analizat portofoliile de clienți, iar acolo unde au sesizat întârzieri la plata ratelor, litigii în instanță sau alte probleme pe care nu le-au putut rezolva direct, și-au îndrumat propriii clienți să completeze o cerere de negociere pe site-ul www.csalb.ro. Avantajul inițiativei pe care o au băncile de rezolvare amiabilă a problemelor cu consumatorii sunt scurtarea timpului în care părțile ajung la un compromis (în unele cazuri dosarele se rezolvă în câteva zile) și deschiderea mult mai mare a instituțiilor de credit către o soluție favorabilă pentru consumator.

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în cadrul  CSALB: „În al 8-lea an de activitate operațională a CSALB observăm un <next level> în activitatea de conciliere: trei bănci, dintre care pentru una a devenit o practică frecventă, își sfătuiesc clienții să apeleze la conciliere. Deși completarea cererii de intrare în negociere rămâne o vocație a consumatorului, faptul că instituția de credit face primul pas și îi recomandă rezolvarea amiabilă dovedește responsabilitate socială și deschidere spre problemele consumatorilor din partea acestor instituții de credit.

Este obiectivul pe care l-am avut chiar de la începutul activității Centrului, acela ca băncile, din proprie inițiativă, să își îndrume clienții nemulțumiți sau care întâmpină dificultăți în respectarea contractelor, către soluționarea alternativă, în afara instanțelor de judecată, în situațiile în care nu pot ajunge la soluționarea bilaterală a diferendelor.

Din moment ce banca își invită consumatorul la conciliere își arată și disponibilitatea de a găsi o soluție favorabilă la problema acestuia, iar timpul negocierii scade foarte mult. Dovadă stă numărul negocierilor încheiate cu împăcarea părților. Dacă în 2022 au fost 571 de situații în care băncile și consumatorii s-au împăcat, anul acesta vom ajunge la peste 650 de cazuri în care negocierile se încheie cu o soluție propusă de conciliatori și acceptată de ambele părți.

Recomandăm cu tărie ca și restul băncilor să utilizeze această metodă, să își pregătească personalul din toate punctele de lucru pentru ca acesta să îndrume consumatorii spre soluționarea amiabilă, iar concilierea să devină o regulă a instituțiilor de credit, nu o excepție.“

Băncile, sesizate dacă depășesc termenul de răspuns la cererile consumatorilor

Pentru a scurta timpul de soluționare a cererilor transmise de consumatori către bancă, prin intermediul aplicației online care preia solicitările utilizatorilor de pe site-ul www.csalb.ro, au fost introduse alerte către bănci și consumatori. Astfel, dacă se depășește timpul maxim de 15 zile de la trimiterea cererii, iar banca/IFN-ul nu au răspuns dacă acceptă sau nu cererea de negociere, sistemul informatic trimite automat un mesaj de solicitare a unui răspuns, iar consumatorul este informat despre acest fapt.

Acolo unde s-a format deja un dosar de negociere (banca sau IFN-ul au acceptat cererea), dar s-au depășit 60 de zile de când a început negocierea, CSALB trimite alerte conciliatorilor pentru prioritizarea acelor dosare, chiar dacă termenul legal de soluționare este de 90 de zile.

Procesele soluționate amiabil între consumatori și bănci, o prioritate pentru magistrați

Săptămâna trecută, la sediul Ministerului de Justiție (n.n. foto, mai jos), s-a discutat despre identificarea unor măsuri necesar a  fi luate în așa fel încât soluționarea alternativă a litigiilor să devină prima opțiune pentru consumatori atunci când au un diferend cu un comerciant, având în vedere avantajele procedurilor de soluționare a conflictelor pe cale extrajudiciară în comparație cu cele contencioase, cu scopul implicit al degrevării instanțelor de judecată de o parte dintre cele aproximativ 12.000 de procese dintre consumatori și bănci.

Ciprian Tița, vicepreședinte Asociația Magistraților din România, președinte Tribunalul Specializat Argeș: Vestea bună este că CSALB se apropie în acest an de soluționarea a 300 de dosare aflate pe rolul instanțelor de judecată din toată țara, după ce în 2021 au rezolvat amiabil 67 de litigii, iar anul trecut numărul lor a fost de 145. Iată că, de la an la an, asistăm la o dublare a cazurilor în care băncile sau judecătorii propun soluționarea alternativă a litigiilor aflate în diferite stadii procesuale. Cel mai bine ar fi ca această recomandare pentru negocierea în cadrul CSALB să fie făcută la primului termen de judecată, însă, pe tot parcursul procesului judecătorul este în măsură să pună în discuţia părților soluţionarea amiabilă a litigiului, în acest sens fiind şi dispoziţiile art. 21 alin.(2)  din Codul de Procedură Civilă. Am observat că cea mai eficientă cale este comunicarea directă, în ședință, către părți și avocații acestora, însoțită de amânarea cauzei pentru a le da răgazul să apeleze la această alternativă. Este și în interesul judecătorului ca părțile să se înțeleagă și să stingă litigiul, dar este și o prevedere legală, imperativă pentru judecător, să recomande părților calea amiabilă. Soluțiile care se pot obține pe cale alternativă la instanță pot fi cu totul diferite de cele care se bazează pe interpretarea strictă a legii și au în vedere echitatea, dincolo de litera contractului. În plus, parcurgerea procedurii soluționării alternative nu închide părților posibilitatea de a apela la instanță atunci când negocierea eșuează. Nu angajează, practic, nici un risc pentru reclamant, care încearcă pe această cale să obțină o soluţie cu costuri de timp și financiare mult mai reduse. Nu de puține ori, instanțele sunt asaltate cu loturi de dosare care nu se fundamentează pe o analiză juridică consistentă sau pe o practică statornicită a instanței, ci pe un mit care se răspândește, cumva difuz și nedocumentat, cum că în instanță poți obține anumite soluţii. Conștientizarea pe care o poate aduce procedura de conciliere îi poate pune la adăpost pe beneficiari pentru a nu descoperi acest lucru lovindu-se de realitatea dură a costurilor unui proces pierdut.“

Foto din timpul întâlnirii de vineri, 8 decembrie, organizate de Ministerul Justiției la inițiativa Asociației Magistraților din România, prin vicepreședinții judecători Ciprian Tița și Cezar Filip, cu participarea inițiatorilor, a doi secretari de stat din Ministerul Justiției, a doi consilieri ai ministrului justiției, a președintelui Comisiei Juridice din Senatul României, a unor membri din forurile de conducere ale BNR, CSALB, BCR, Consiliul de Mediere, precum si a unor membri ai Baroului de avocați.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Administrație locală

Rețeaua PENNY România a ajuns la 361 de magazine

Publicat

pe

De

PENNY România continuă în ritm alert planul de expansiune și deschide cel de al 361-lea magazin din România în Dobroești, județul Ilfov. Începând cu 8 decembrie, clienții din zonă sunt așteptați să experimenteze ambientul modern, prietenos și accesibil, reprezentând evoluția strategică a brandului în România.

Designul magazinelor PENNY oferă o experiență plăcută clienților, evidențiind, totodată, angajamentul companiei în extinderea portofoliului de produse 3RO – produse cu ingredientul principal provenit din România, procesate și ambalate în țară. Experiența la cumpărături este îmbunătățită datorită unei zone extinse dedicate produselor proaspete sau mărcilor proprii realizate conform preferințelor clienților români, spațiul oferind totodată o semnalizare mai vizibilă a promoțiilor și categoriilor principale de alimente.

Noul magazin PENNY își întâmpină clienții cu soluții practice, adaptate stilului de viață agitat, inclusiv produse gata de consum, semipreparate, precum și opțiuni refrigerate sau congelate.

Situat pe strada Trifoiului nr. 64, Sat Dobroeşti, Comuna Dobroeşti, Județ Ilfov, magazinul va funcționa de luni până sâmbătă în intervalul 7:00 – 22:00, iar duminica între 8:00 – 21:00. Oferă 83 de locuri de parcare, din care trei pentru persoane cu dizabilități și cinci rezervate pentru mame și copii. Magazinul dispune și de o măcelărie, iar suprafața interioară de vânzare este de 926.92mp.

PENNY Punct reprezintă evoluția strategică a Penny Market în România și este structurată în șapte piloni de dezvoltare: experiență îmbunătățită în magazine, expansiune, produse românești, oameni, digitalizare, sustenabilitate și comunicare integrată.

Despre PENNY

PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 361 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 6.500 de angajați.

PENNY se află printre organizațiile de top care au primit titulatura de Angajator de Top (Top Employer) 2023 în România. Certificarea de Angajator de Top reflectă grija și angajamentul pentru echipă și performanțele în practicile de resurse umane.

Pentru mai multe detalii despre companie, accesati website-ul oficial https://www.penny.ro/

Contact presă

Irina Butnaru, Corporate Communications Manager, PENNY | REWE România, presa@penny.ro

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri din Maramureș

Uncategorized8 ore inainte

Alan Walker, la IntenCity Festival

Alan Walker este unul dintre headlinerii Festivalului IntenCity, care va avea loc la Craiova, în perioada 28-30 iunie 2024. Legendarul...

Uncategorized8 ore inainte

RAZER LANSEAZĂ NOILE SEIREN V3 CHROMA ȘI SEIREN V3 MINI – DESIGN ȘI FUNCȚIONALITATE REMARCABILE

Proiectate pentru a satisface nevoile streamerilor, gamerilor și creatorilor de conținut din întreaga lume, noile microfoane surprind fiecare detaliu mulțumită...

UncategorizedO zi inainte

O nouă colaborare între MSI și Ubisoft! Navigați pe mările înșelătoare cu un joc Skull and Bones gratuit la achiziționarea unui produs MSI

MSI, brand renumit în întreaga lume pentru hardware de gaming, este încântat să dezvăluie colaborarea reînnoită cu Ubisoft, editor de...

UncategorizedO zi inainte

Nothing a dezvăluit designul noului smarthphone Phone 2a

  Nothing a dezvăluit pe 27 februarie designul noului Phone (2a), în cadrul unui eveniment ținut în urma Mobile World...

EvenimentO zi inainte

TCL prezintă inovatorul televizor QD-Mini LED de 115 inchi la MWC2024

Dezvăluind o serie de noi dispozitive inteligente, de la telefoane, la tablete, televizoare și multe altele, TCL își afirmă încă...

Uncategorized2 zile inainte

HONOR aduce în prim-plan viitorul AI pe dispozitivele smart la MWC 2024

HONOR, Qualcomm și GSMA își unesc forțele pentru a evidenția AI-ul centrat pe nevoile utilizatorului și își afirmă angajamentul cu...

Uncategorized3 zile inainte

Kingston Digital prezintă noul card SD Canvas React V60

Conceput pentru fotografii profesioniști Capacități mari de până la 1TB   București – 27 februarie 2024 – Kingston Digital Europe Co LLP,...

Uncategorized3 zile inainte

Au început înscrierile pentru cea de-a șasea ediție a competiției S.Pellegrino Young Chef Academy ce caută și promovează cei mai talentați bucătari sub 30 de ani

Competiția S.Pellegrino Young Chef Academy 2024-25 va aduce în atenția publicului cei mai talentați bucătari ce au în mâini viitorul...

Horecanet Horecanet
Afaceri4 zile inainte

Evaluarea costurilor și beneficiilor: Investiția în echipamente profesionale pentru pizzerii

Pizzeriile moderne se bazează pe echipamente profesionale pentru a asigura calitatea produselor și eficiența operațională. În acest articol, vom explora...

Uncategorized4 zile inainte

HONOR lansează la MWC 2024 o nouă strategie All-scenario, bazată pe AI

HONOR anunță lansarea la nivel global a smartphone-ului HONOR Magic6 Pro, demonstrând angajamentul în stimularea inovației în era AI 26...

Uncategorized4 zile inainte

Samsung prezintă viziunea Galaxy AI la MWC 2024 prin intermediul celor mai recente produse și servicii

Vizitatorii vor avea parte de experiențe puternice și autentice cu ajutorul seriei Galaxy S24, al ecosistemului extins de produse și...

Uncategorized4 zile inainte

Xiaomi adaugă o serie captivantă de produse smart living gamei sale globale AIoT

Xiaomi, companie producătoare de electronice de consum și dispozitive smart conectate printr-o platformă IoT, a anunțat astăzi lansarea globală a...

Uncategorized4 zile inainte

Xiaomi lansează global seria Xiaomi 14, cu optică Leica de ultimă generație, susținută de Xiaomi HyperOS

Xiaomi, lider global în inovație, anunță lansarea celei mai noi game de smartphone-uri flagship, seria Xiaomi 14, în cadrul unui...

Eveniment5 zile inainte

Cum să îți alegi tunsoarea perfectă pentru forma feței tale – Ziarul Incisiv de Prahova

Alegerea unei tunsori potrivite este esențială pentru exprimarea personalității și pentru îmbunătățirea aspectului general. La fel ca în cazul femeilor,...

Afaceri7 zile inainte

Granturi și conținut educațional dedicat industriei HoReCa oferite de Academia de Sustenabilitate

Academia de Sustenabilitate oferă companiilor din industria HoReCa granturi de 6.000 de euro și conținut educațional dedicat dezvoltat de 18 antreprenori,...

UncategorizedO săptămână inainte

HONOR ajunge în Top 5 branduri de smartphone-uri din Europa

  HONOR, conform ultimelor cercetări Canalys (https://www.canalys.com/newsroom/europe-smartphone-market-q4-2023), s-a poziționat în mod remarcabil printre primele cinci branduri de smartphone-uri din Europa,...

Trending